0

EN LÅÅÅÅNG......

...arbetsvecka är äntligen över!!!
En kul (för oss andra) sak som hände idag var vår undrbara Lucas....
Storsyster skickade upp honom för att borsta tänderna innan skolan,
vilket gjorde att han missade skolbussen... Jag cyklar in tänkte han
och började cykla.....
Kom på efter en stund att han inte hittade till skolan(han har ju trots allt bara
gått där 1½ vecka och då har han åkt buss).
Han ringde mamma (i de läget är ju pappa  inte riktigt att lita på),
-Snälla åt vilket ska jag köra? Var är du? frågade jag - Du vet sista huset...
äh, jag ser det som heter pump....  Alltså kvar i Kvidinge!
Jag lotsade honom så gott jag kunde på hans beskrivningar,
Jag sa : -till höger snart är ett högt rött plåtstaket.
...-jaaa, men till vänster är en kulle med en häst på!!  ha ha ha
efter en stund sa han ..nu är jag på cykelstigen - rakt fram står en gris och till höger
står en gris vilket håll ska jag köra?? Hur lätt är det att luska ut var han är då?
-Nu ser jag träd där framme, jag tror det är ekar!
-Framför mej är en massa järnsaker.När jag trodde jag hade lite koll på var
han var så sa jag  kör nerförbacken, spelar ingen roll vilken gata du är på ,
bara kör nerför backen - Det går inte riktigt....
-Men du förstår vad jag menar med nerför backen??Jag är inte säker men
jag tror att jag ska köra ner för backen då.. ingen raketforskare i det läget precis...
 Han fick fråga vägen av en tant och till
slut hörde jag - JA, här har vi sprungit med skolan . Tack så hemskt mycket
för all hjälp mamma!
klick!
>Ja, man kan ju inte annat en skratta och uppskatta honom för att han är
företagsam och jädrigt rolig (utan att veta om det) !
 
 
Nu ska vi i väg igen, ha en god kväll ni goa bloggläsare!!
/L8 ♥

Kommentera här: