0

HalvMarathon i Malmö

12.50 lämnade jag Ängelholm och körde ner mot Malmö.
Hade kollat dagen innan så jag hade lite koll på var starten låg - brevid där
jag brukar gå på Kvartalsutbildningar i Combat - så jag hittade lätt!
motorvägen ner och inom...
för att kissa och köpa kaffe och  ett par bättre byxor än de fläckiga långa som jag hade
på mej. Hittade byxor...ett par örhänge... men för lång kö till kaffet!
över lilla bron...och direkt till en perfekt parkeringsplats
uppvärmning med Turning Torso i bakgrunden
 
Malin Everlöv som pepp- och rådgivare (jag såg lite dåligt i solen när fotade.....)
stretch och lite vad-massage !
REDO!!
Med folk där var!!!
 
 
   
...och så var de iväg...
Mattias och tog bilen till Stortorget för att heja på där... kom försent ochtog en dålig (inte tillåten)
parkeringsplats på en tvärgata för att leta blommor till Annika, hittade på torget och gick tillbaka till bilen. 
Lite tur och fick en p-plats på Stortorget
satte oss och fika på Wanye´s coffee
Vaniljlatte, fetaröra-wrap och apelsinjuice -supergott!
Sedan var det lagom att köra tillbaka till start-och mål fållan.
Det hade kommit in löpare ett tag då och vi ställde oss lite tidigare än vi trodde Annika skulle komma in
   
...och väntade...
...och väntade....
 
och väntade....
så många roliga stilar och människor det finns! Vissa såg helt oberörda ut, andra döende,
någon barfota, någon med ryggskott och någon med nackspärr - ja jädrar, men alla lika duktiga!!!!
Äntligen i mål!!
Superduktig och jag vet att hon inte är så nöjd med sin tid, men herre gud det är skitbra att springa
21km ändå! Annika sprang rundan på lite längre tid än i fjol, då hade hon tränat mer och ingen sol som
stod på hela tiden. Jag tycker du är fantastisk! ..och rätt så glad att jag inte trotsa och sprang ändå,
trots otränad och sjukhals- jag hade dött!!!
Solrosor från mej och VAXBÖNOR från Mattias!! Han vet vad hon vill ha!!  Grattis syrran
 
inom McD i Malmö för att kissa...
motorvägen tillbaka till Ängelholm...
Annika skickade ett mms på sin fot...
stora blåsor - kanske ännu en anledning till varför hon inte förbättrade sin tid...  
Hoppas det inte gör alltför ont!!

Kommentera här: