1

Helsingborgs lasarett

Lucas säckade ihop i skolan i tisdags och Alvin (en klasskompis) ringde
efter mej.Körde dit så snabbt jag kunde och när jag kom till skolan var
Lucas jätteledsen och hade ont i huvudet, vilket han har haft från och till i några
veckor nu. Jag tänkte att jag kör honom direkt till sjukhuset för att kolla va det är.
Men under tiden jag pratade med hans lärare som säckade han ihop
och blev helt frånvarande med spasmer i kroppen .
Jag såg ju att det var inget EP-anfall, men väldigt märkligt, jag blev rädd och bad
att nån skulle ringa ambulans. När ambulansen kom var Lucas vid fullt medvetande igen
men under tiden vi pratade med honom "försvann han" igen.
Under färden till Helsingborg så försvann han fyra gånger till- jätte obehagligt!!
På sjukhuset blev han kolllad på alla de sätt, EEG, EKG och ögonkoll.
EEG
ögonkoll
Hittade inga fel på honom (utom att han precis fått starr), fast vi fick stanna
kvar över natten under observation.
Hände inte nåt mer och han var pigg....
När vi blev utskrivna så gick vi ner till Knutan, åt på McD, köpte nytt jojo-kort och tog bussen hem.
killarna klädde granen
Jag lämnade Dana och Rosanna på innebandy träningen och handlade lite på oj innan
jag körde till Klippan för att fixa till naglarna
så här blev det denna gången!
 
Ha en bra dag!
/L8

Kommentarer:

1 Linda H:

skriven

Hej snygging!
Fy va jobbigt m Lukas, kan riktigt känna oron..:(
Hoppas verkligen dom hittar ngt i proverna!!
Massa styrkekramar till er!!<3<3<3

Kommentera här: