0

fortsättning....

Det hjälpte inte med en ny dag...
Den här dagen har än så länge inte varit mycket bättre.
Vaknade lite bättre och jag hann med vad jag skulle, fast tvätten
tog lite för lång tid att hänga så jag kom inte iväg riktigt så tidigt som jag önskat
-det är bra med flex...
I alla fall så körde jag direkt till Klippan för att tanka bilen,
vågade inte köra längre än så (de e ju mitt jobbiga att köra på
reservtanken får lite ångest då). Tanklocksluckan har strulat för oss/mej
sedan dag fem ..typ. Måste sätta en krona(eller platt nyckel)mellan
lock och bil och sedan dra i spaken som öppnar. Idag hann jag "stoppa in"
tre enkronor och en femkrona och en bruten nagel
ändå öppnade
den jävla luckan inte sej och jag försökte många gånger. 
Till sist blev jag tvungen att ringa Christer, sånt tar emot massor för mej.
Avskyr att vara "hjälplös". Han körde till det andra preem för att hjälpa mej,
efter att ha letat ringde han och kom till slut rätt.
Låsspray gjorde  susen och luckan gick upp, Christer fortsatte till jobbet
och jag skulle bara tanka klart. Sätter i kortet och ska börja tanka......
DIESEL.... Nä, tror inte de va. Byter till andra sidan och ska sätta ikortet
igen för att tanka 95. Då tog inte apparaten emot kortet det var ju "igång"
på andra sidan... Mitt gamla tank-kort då. Lyckades, med väldigt frusna
fingrar(sååå tacksam för att jag ändå tog min "termostskjol) och jättekissnödig
trycka på fel knapp och få in att jag skulle tanka på pump 5.... tror inte
den finns på den macken. Sedan vägrade apparaten ta emot det kortet oxå....
Företagskortet... nä, ingen pinkod till det. -Vägrar ringa Christer igen!!
Jag chansar och kör till ÖstraLjungby och shellmacken där tror det räcker dit.
Kom dit men...

ja, de e ju bara och skratta!!
Fick chansa och köra till Mölletofta.

ÄNTLIGEN kunde jag fylla tanken
att det skulle ta en hel timme för att tanka den jädra skruttibang bang!!
Kom skrattandes till jobb och jag konstaterade med Sussie att  yogan inte
gav mej nån balans i alla fall!!
Hade bestämt innan att fast de saknar folk ute i prouktionen så var det inget ställe
för mej en dag som denna - hade kunnat ställa till med hur mycket oreda som helst!
MYCKET fnitter och skratt idag, och Maria (som vanligtvis är väligt
kontrollerad och sansad) och jag glömde saker/papper, och gjorde småfel
i mellanåt men inget som inte gick att rädda!
Sebastian, Christer och KÖRDE till Woodlands och åt en god kalops,
till lunch. Körde tillbaka igen och fortsatte med papper och mail och samtal.

Christer och jag ensamma kvar till 17.30 då vi körde hem i vars en
bil. Brydde mej inte om att veckohandla som var tanken - behövde
inte ställa till med mer tokerier, utan åt en macka och frukt. Körde Dana och
Jonna till innebandyträningen och forsatte till Klippan för ett combat-pass.
TACK MARTINA!
Kände att här kan jag vara i mitt rätta element och inte förstöra nåt.
Massor av energi och kraft fram till låt nr 5 ....sen tog det slut!!
Fick verkligen bita ihop och ta i från tårna men det gick  och mer än
svettig blev jag! Underbart!
Till Kvidinge hämta tjejerna i IH och körde hem dem. In och klädde
av mej för att sedan klä på mej direkt igen och körde till Åstorp för att hämta
Rasmus så han slapp stå i jättekylan utan mössa och vantar i  en haöllvtimme.
Fixade lite mat åt oss tre, blogga  - nu Vänner och lite pocorn- sen SÄNGEN!

Jäkla tur att man kan skratta trots att man naturligt bara vill gråta!!
Puss puss på er, så ses vi i skuggan av marshallen!!!L8

Kommentera här: