0

Sista dagen innan semestern!

Fredag 17/2

 
Underbart väder på morgonen!

Dagen började med bekymmer på jobbet...

Det var de här som var bekymmret - de passade inte ihop!
Det löste sej till slut, såklart.

Lyckade få en akuttid hos Rebecka i Klippan...

körde dit i dimma och grått.... vart tog det fina vädret vägen???

för att fixa till en nagel.
Jobbade till 15-tiden (tror jag) för att få undan så mycket som möjligt innan
vi skulle lämna för dagen, för veckan och för semestern.

Hemma så  packade jag ihop en packning till Tekla och körde över åsen
- det var inte roligt, fy för in i tusan så halt det var!
Lämnade Tekla hos Lara på Kågeröds smådjurspensionat.
Lite (väldigt!) tungt att lämna henne i buren när jag såg hur hon stod och
tittade efter bilen och undrade....

Kasade hem så fort jag kunde och  slängde mej in i min egna packning.
(Stackars Maria på jobbet har nästan varit lite nervös för jag inte packat
innan i veckan...) Det gick rätt så snabbt - skidkläder (de gamla!!),
många ombyten underkläder och lite annat - men inte mycket!
Delar av fam. Jönsson dvs Anders, Emmy och Emil kom och mötte upp oss
hemma. Bestämt att vi skulle köra kl. 20 och det gjorde vi!

Ner till Trelleborg och TT-Line

Så här glada var ungdomarna!

Vår hytt -med fönster denna gången!
 Lucas bytade familj under resan och flyttade in till Jönssons under natten.
Vi gick till kiosk-däck för att inhandla lite färdkost till morgondagen....
lite..... DYRT i alla fall!

en skön liten Lucas

svårt att välja kanske

Åt en väldigt sen kvällsmat - typ 23.30...
Gick i säng så fort vi kunde och försökte få så mycket sömn som möjligt.


Hörs!!  L8

Kommentera här: