0

hinterhag alm

Även denna morgonen åkte vi upp på Schattberg

och ett fantastiskt väder även idag - sol och inte ett moln!



hela glada gänget samlat
Åkte åt andra hållet idag och mot Schattberg West

de e så häftigt!

men jag klarade tyvärr bara av en runda ner därifrån tyckte det var för
brant och blev så mycket efter alla de andra så det fick ta tur nr 2
 utan mej - jag satt och solade medan jag väntade på dem faktiskt helt ok!
Träffade Kvarnerups i en hütte på andra sidan där vi lunchade denna dagen,
 Lucas hängde på dem resten av dagen - passade nog alla rätt så bra.
Han var nöjd och  deras tjejer var nöjda.

Rasmus och Emil tog sej lite vatten över huvudet när de begav sej off pist...
De unga orkade lite mer än oss lite äldre så de fortsatte att åka medan vi
pausade med vars en

bier och marillen snaps
Begav oss sedan för att möta upp Lucas fast det slutade med att Lucas,
Anna-Karin och Bosse följde med oss upp i backen - dears tjejer var
nöjda och gick hem innan.

på väg upp igen, fast till kohlmais
Sen kom det oundvikliga..... (ja och efterlängtade!)
Hinterhag Alm......
En helkväll där fantastiskt roligt med pjäxdans, långdans och indianer...
Av någon konstig anledning så tog jag tre koret därifrån under kvällen:

två sånna här ......och det är lampan i taket på toaletten.....två gånger!
och det tredje kortet är suddigt och på dörrhandtaget till toaletten
- JAG HANN INTE TA FLER!
Underbara Lucas åkte ner skulle ta liften upp men de stängde den och
lurade bort honom till en annan som tydligen oxå stängde...
Han tog sina skidor i famnen och GICK hela vägen upp till oss fick lite cola
och sedan gick han en BRA BIT BORT för att hämta ett par skidglasögon
som någon tappat i backen nere i ett djupt dike som han såg innan på
eftermiddagen från liften. Han fick tag i dem och de satt perfekt på hans
lilla huvud och såg riktigt bra ut!!!

När Christer,Anders och jag  skulle ta oss ner.....
Ja, jag vet egentligen inte allt klart mer än att jag skrattade otroligt mycket
ramlade i backen ett otal gånger OCH vi fick vars en vodka/redbull MITT I BACKEN....

Tog sedan vars en öl(desperado) hos Mike - för den BEHÖVDE vi....
Jag tog det mogna beslutet att inte visa mej för barnen,
utan stannade kvar i vår lägenhet därnere.....

Ja, va kan man säga

                                                               L8

Kommentera här: