0

cup i Åstorp

Förstå vad träningsvärken smyger sej på mej!!!

Läste lite i min jättebraa bok: Camilla Läckberg - Änglamakerskan,
städade och lagade middag till Christer kom hem från jobbet.
Hade Tekla i grusgraven , men inte ens hon tyckte det var kul i regn
och blåst. Karro lämnade oss med bussen vid 15.30 och jag körde
Dana till samling på IP 15.50. Fortsatte till Åstorp och sporthallen.
Dags för nyårscupen där.
Trots att jag hade trevligt sällskap där, är jag glad över att jag hade boken
med mej att läsa mellan Kvidinges matcher, för det är lång väntan och
om man inte är mer intresserad än vad jag är så blir det lite trist...

delar av Kvidinge lag 1 värmer upp...

matchstart mot Klippan..

med Lisa i mål!!!
Hennes första målvaktsmatch (fortfarande lite skadad i sin fot), och
jag hade förklarat för kvidinge-tjejerna att det var bara att skjuta!
Det hjälpte inte! matchen slutade 0-0 och Lisa gjorde absolut inte bort
sej i mål (den matchen...)! anas lag lämnade cupen med bara en förlorad mtach
resten blev oavgjorda - inte ett enda mål fick de in på motståndarna!

När jag äntligen skulle resa mej från de jättesköna läktarbänkarna,
gick det nästan inte. Var så stel och så träningsvärksöm i hela kroppen!
Men till slut kom jag upp och körde hem tillsammans med Lucas (som
hade kommit dit med Christer) och satte igång en brasa i spisen, satte
tillbaka alla orkidéer som stått i vattenbad och började göra kvällsmat:
fläskkotletter, kokt potatis och gräddsås. Efter maten satte vi oss för att
titta på Vänner och en rymskeppsrysar-film med Lucas - han älskar rysare!!
Det har han efter mej tror jag sen att han ibland får mardrömmar
har han nog mer efter far sin... ett avsnitt med Vänner till innan vi gick och la oss!

L8

Kommentera här: