0

Hångelsäng

Dana önskar sej en tonårs-/hångelsäng när hon fyller 15
( hon kommer inte uppskatta att jag skriver det däremot... hi hi),
hon önskar sej ett helt nytt rum oxå men se det har vi inte tid emd just nu.
Men säng kan vi ju ordna.....
Dana och jag körde till Väla för att hämta ut Danas dator som varit på lagning, köpa present till
konfirmanden Tito, köpa byxor, plocka ut kontanter, bakad potatis till Dana och kolla på säng till Dana.
Datorn - inga problem- check√, Present - kom fram till vad tillsammans med Annika på telefon - √,
Säng på IKEA -√...sen kom ett litet hinder.... 120 säng in i ett 110 bagageutrymme i bilen... hur tänkte vi nu?
Ringde till Christer och frågade varför jag skulle ta hans bil? Får ju inte plats med sängen där i heller!!
-Nä, ni skulle ju bara kolla på säng , inte köpa, svarade han... Jo, eller hur! Men vi är ju inte sämre jag och Dana utan vi la upp den på taket och spände fast med spännband och rep - √,
Hur bra som helst!
Men vi var inte sugna på att låta bilen stå på Välas parkering med sängen på taket så Dana fick själv gå
in och köpa sin potatis √,och jag snurrade in en runda och konstaterade att jag inte kunde få ut några kontanter
Byxor struntade jag i - igen. Tig småvägarna hem till Kvidinge, hemma lagom 17.30 när vi bortbjudna...
Fast Christer hade ringt och skjutit fram tiden en halvtimme, vilket vi inte alls klarade men nästan.
Hem till Inger och Johan, satt ute i trädgården och....
.
åt god mat...
drack god dricka....
 framåt natten  :)
Johan kunde tydligen inte vara med på foto....
 
Tack för en trevlig kväll, Nilssons!!!

Kommentera här: