0

Kvidinge loppis 2012

Ett långt blogginlägg från 2 av loppisens 6 ronder som jag valt att dela in den i.
Hörde att någon kommenterat loppisen med att där var berusade säljare.....
NÄHÄ! Det tror jag det har varit i alla år det varit loppis  - det kan ju vara fel ,
men under de 15 åren jag varit med har det hänt att någon tagit en öl för att svalka sej....
ROND 1
Började som det har gjort de senaste åren med frukost på VillaVidås. Jag var uppe kl. 02 och satte på
kaffe tillsammans med Christer, barnen kom upp senare efter hand. 25 personer tror jag vi blev fram
till kl. 03.50.

 

Den godaste på året??

Efter frukosten började

ROND 2

Vid ladan där vi bär möbler, ungdomarna var borta på IP och lastade av möblerna.


Wiliam kom från Helsingborg med taxi och hälsade på en kvart innan han tog en ny taxi till Klippan....

Jodå, han var oxå nykter...  :)


Vi bar möbler oxå!!


JAZZHANDS!


Dosse mohikan!

Äntligen kom bullarna!


En vindsurfar-studie - se och lär!!!


stretcha är viktigt - har jag ju sagt!


hjälm är också viktigt - men det har inte jag sagt!


Över järnvägen blev det lite jobbigt....

Sedan var det dags för årets pinnastolslass - en utmaning varje år och....


...och lika stolta är vi varje år!


detta var inte vår bästa gren men kanske vår roligaste!!



 ... ja HAN var med i år igen precis som vanligt... ni vet....
 Dags att förflytta oss till IP - ladan var tömd!
 
Spagetti och köttfärssås serverades till oss hungriga arbetare.
Bilderna nedan är roliga då jag och min käre son hade en diskussion kvällen innan  om vikten av att sova ordentligt när man kan (= kvällen innan), vilket han tyckte var totralt onödigt då han kan vara uppe hur länge som helst utan att behöva sova.....   JO, eller hur!!
men han vaknade till en stund senare och sa: ......
... - och det var NÄRA att jag somnade....
vi ser ju olika på saker och ting
När vi ätit var det dags att ta sej hem för att byta kläder och duscha.
Det kommer mera - som nästa ROND

Kommentera här: