0

CARMINA BURANA i Helsingborg

Den 29 April var Christer och jag och tittade på CARMINA BURANA
på Helsingborgs konserthus. Opera har jag aldrig varit på innan fast jag
velat rätt så länge, framför allt skulle jag vilja se min nästkusin (det enda
jag hört från honom sedan vi var tonåringar och han sjöng i bandet
-Hurves -att jag kommer ihåg vad bandet hette!!? var när han lånade ut
sin röst i filmen Jägarna och Lennart Jähkel sjunger "Till Havs" vid sjön)
sjunga nån gång.
Men nu skulle vi få höra på fina ....

Susanna Andersson Evans
Vilken röst den här lilla härliga människan har!!
Egentligen var det Helsingborgs körens 40 års jubileum.

KÖREN! (och precis bakom dirigenten står Elin och Hannas mamma!!)

solisterna!
Jodå det kom både gåshud och tårar, fantastiskt duktiga allihop och det
är så enormt mäktigt med en kör som alla tar i från tårna!!!

TACK alla ni för en underbar föreställning! och TACK SANNA!!

Opera kommer jag att se och höra mer av...  

puss och kram   /L8

Kommentera här: