0

överraskning

Gick upp vid fyra tillsammans med Christer, som skulle med Dennis
till tyskland för införskaffa vårkollektionen... och handla sprit
till Tinas 40-årsfest.
Körde själv till jobbet i morse och var där som nr2,
Hisse hann dit innan mej och öppnade. Jobbade som vanligt och fick
undan mycket men har massor kvar och det kommer in nytt hela tiden,
och jag hinner tyvärr inte få undan det efter hand riktigt ännu men på god väg.
Ska försöka få ett par timmar till där i helgen.
Slutade klockan 14 körde direkt till Ljungbyhed och hämtade Cornelia vid skolan.
Tillsammans körde hon och jag för att köpa blommor i Spången och sedan 
vidare till Risebergas kyrkogård och till mamma/mormors grav.

vårfint vid graven
Sedan körde vi till Klippan tankade bilen och tog en fika på Hjärtat.

en före bild
Det var en hemlighet att jag  hämtade Cornelia för alla utom farmor Gittan,
bror Anton och moster Tina. Så när vi hade fikat och gick ut till bilen så
 viskade Cornelia med lite panik - Där är mamma!! Och jodå då stod
Annika och valde blommor på trottoaren utanför Majvis blommor....
Puttade in Cornelia på Hjärtat igen och sedan skyndade jag mej att hämta
bilen och kollade läget innan Corre fick springa ut och sätta sej i bilen och 
så skyndade vi därifrån - och klarade det!! 
Bort till HUVUDSALONGEN och in till Linda som gav sej i kast med den nya färgen....

man riktigt ser på Linda att hon myser fram den nya färgen....
Lämnade dem där och forsatte själv hem för att klippa gräset som jag
bestämt innan att jag skulle klippa på eftermiddagen.
Under tiden jag klippte gräset fick jag en biljett till Puma-rean av
PETER LJUNGLÖF--TACK än en gång, Peter!!! genom pappa Arne-
Tack för hjälpen oxå pappa! Fick sms och samtal från orolig förälder till Cornelia,
och en fin bukett blommor av Ellen och Anna-Karin
-Tack ni båda och stort grattis Ellen till MVGt!! Superbra jobbat av dej!
Jonas Bresman kom och frågade om Dana kunde ställa upp och spela
med P14 under kvällen. Dana som var på Väla med vänner, svarade att
hon ställde upp och att hon hann precis hem till samlingen.
När gräset äntligen var klippt så tog jsg med Tekla till grusgraven och
rastade henne en stund innan jag körde tillbaka till Klippan och Huvudsalongen.

tror ni det blir rött??

ja, och så lite svart!

SPÄNNANDE! lite spännande att se om Linda får bort färgen på örat....

Va ? Hur coolt som helst!! Du är fantastisk Linda!!

skitläckert med svart i topparna

De ser väldigt nöjda ut båda två!

Från sidan - kass fotograf som tog det i motljus...

Tyvärr syns det inte ordentligt - men det kommer fler bilder sen på henne!
Körde hem Cornelia till sin föräldrar sen som tyvärr hade räknat ut det.
Men de blev väldigt glada och nöjda med håret.
Skyndade mej hem därifrån och lämnade bilen hemma och gick bort till
fru Nilsson, herr NIlsson satt redan hemma hos Christer.
Tyvärr så förlorade Dana och P14-laget sin match. Rasmus och Karro
var på väg hem till oss under tiden jag gick dit.
Beställde mat,drack rosé och snacka långt ut på natten.
 TACK för en mysig kväll INGER!!

lånar man kameran och fotar utan min vetskap så hamnar man på bloggen...ha ha


puss och Kram   /L8

Kommentera här: