0

Översvämning i fabriken

Hade en dålig nattsömn och vaknade trött - igen!
Christer körde innan mej till jobbet och ringde hem
efter en stund för att säga grattis på bröllopsdagen - 19år!
Jag svarade- Oh tack, är den idag? Har ju stenkoll....
Sebastian , Sussie och Christer körde ner till Malmö på föreläsningsdag.
Jag och Pernilla var ensamma på kontoret.

Dagens lunch som vi satt ute och åt
Luftkonditioneringen var inte igång så det var varmt jädrar i det på kontoret
trots öppet fönster. 15.30 började åska och blixtra, vid 16 kom det ett
skyfall, vräkte ner i ca 15 min - under tiden som de på fabriken lämnade
för att köra hem. Hisse var kvar och skulle låsa när han upptäckte att det
stod vatten på golvet i fabriken...

lite grann kanske...

så gott som hela fabriksgolvet var täckt

...och djupt på sina ställen!

Det blev till att skrapa ut vattnet för oss tre som var kvar, och när klockan
var närmre 17 ansåg vi oss klara och släckte ljuset.
Genomsvettiga körde vi hem.
Hemma hittade jag en inbjudan till Lucas:

filmen som han är med i ska ha smygpremiär för alla inblandade.
Vi bestämde att jag skulle följa med honom för att titta på den, ska bli så
kul att se den färdig - var med och såg en del scener spelas in under
förra våren.
Satte mej för att träna in ännu en låt till nya passet och sen körde jag med
Lena till Klippan och fick ta i från tårna för att orka hålla passet - vilket
jag verkligen hoppas inte märkte ... men jag höll på att dö ett par gånger,
så trött och öm jag var i kroppen. Lite träningsvärk men herregud - det måste
vara åldern, har väl aldrig haft några problem innan att hålla flera pass
dagarna efter varandra(körde ju ofta dubbelpass på samma kväll för ett
år sedan).
Hemma igen duchade jag av mej, åt min kvällsmat och bröt ihop i soffan
en liten stund innan jag gick ut med Tekla och vattnade blommorna i trädgården.

Kära svägerskan ringde precs innan jag hann krypa ner i sängen.

Tack för idag!

*/L8

Kommentera här: