0

Turturduvorna till skogen

Fredagsmorgon och samkörning med Christer till jobbet.
Jobbade några timmar innan vid hade "planeringsmöte" i en timme sedan körde Christer och jag till Hyllinge
och Familia. Åt på "restaurangen" där innan....
wok och sushi på Familia                                                                                                                             
...vi handlade mat på MAXI, gick i en rasande fart och sedan i hög fart mot Kvidinge för att lämna en del avmaten hemma och för att hämta Rasmus packade väska och en styck Tekla.
...som fick sej fast mellan sätena för att packningen där bak välte och hon hade ingen plats att sitta/ligga...
Tankade gas och körde till Ramlösa för att hämta upp Rasmus och Karro ,körde till stugan i skogen,för att lämna turturduvorna där över helgen - de firar nämligen 1 år nu. Jag hann en liten runda i skogen och en del svamp hittade jag!
den enda bilden på svampen - både vanliga gula och fina trattkantareller hittade jag!
Christer passade på att ta en coffeebird med Morgan under tiden. Såg till att ungdomarna hade koll på läget och körde hemåt.
i regnet på väg upp för Hallandsåsen
visst är den fin!
Ja, det blev svampmackor till kvällsmat och sedan somnade jag mer eller mindre på soffan.
La oss vid 22.30 -trötta!!

Kommentera här: