0

50 gånger!

..... så mångs gånger gör jag situps varje morgon, men det var inte det jag menade.
Utan jag körde till jobbet i
snöyran
Fick samtal från sjukhuset och körde tidigare för att hämta Lucas på skolan för att sedan köra till Ängelholm.
väga och mäta: 36.45kg och 140,5cm
EMLA-kräm där nålen ska in en timme senare
Vi hade en timme på oss , böcker var med så vi kunde läsa, och fika skulle vi.... fast vi kanske kunde hinna
lite till...   Som att lämna blod, hade fått inbjudan att jag var mogen igen men har inte hunnit boka tid.
redo för att bli av med ännu en halv liter blod
Trodde inte jag skulle ha så bra värden för jag varit dålig på att ta järntabletter den senaste tiden men Hb låg på 135 så jag är väldigt nöjd! Fick lite presenter där...
Lucas och jag gick till sjukhustcafeterian och drack en mugg kaffe/varmchoklad och åt vars en smörgås.
Tillbaka till barnmott. två sköterskor en läkare och en mamma var runt Lucas, och det gick jättebra -
så bra som mamma trodde och över personalens förväntningar. Lucas blev faktiskt nervös
(vem hade inte blivit det!?) men tryckte inte det någonting sedan. Tuff kile!
Lumbalpunktion och ryggmärgsvätska tappas ut. Fem rör för att skickas iväg ill Lund om en vecka får vi svar.
Det testade lite på plats och (jag vet inte om det är bra eller dåligt) det visade inget om Borrelia i ryggmärgsvätskan. OM det nu inte är Borrelia får vi leta vidare. I vilket fall ska han gå på en penicilinkur nu.
Sockerbulle som belöning av mej från sjukhuset fick han en spännande bok.
som den gris han fortfarande är när han äter... :)
Hadee absoult ingen lust att lämna honom ensam hemma för att köra och jobba som jag hade tänkt.
Utan jag ringde och sa att vi körde hem direkt och att jag stannade hemma. Lucas mådde bra och hade
absolut inga känningar, men jag var helt slut!!!!
Gåvor  från Blodgivarcentralen: en väska för denna gången och en snygg...
ljusstake för att det var den 50 :de gångsom jag lämnade!
jag har nått mitt mål när jag började som 18-åring så tyckte jag  50  gånger...om jag ens lever så länge typ....
Vet inte vad mitt nästa mål är men jag ska fortsätta så länge jag kan för jag mår bra av det jag gör nytta
och tänk om mitt blod tom har räddat någons liv!!  Det är det värt!
en tur till grusgraven , där vi lämnade kvar en boll....
Hamnade  på soffan resten av kvällen helt färdig!!
puss och kram/L8 ♥

Kommentera här: