2

FaR

 
Fysisk Aktivitet på Recept, något läkare kan (läs: bör) skriva ut till personer som har problem med
övervikt, rökning, ledbesvär, rygg- och muskelbesvär, hjärtbesvär och allmänt nedsatta fysikskt och psykiskt.
Det betyder att man tränar till subventionerad kostnad och får hjälp av
utbildad personal  för att förbättra sitt liv - det liv du själv har ansvar för.
 Ingen annan har ansvar för din kropp och ditt liv, än du själv!!
När du lär dej äta rätt, träna rätt och får in det till en sund vana går du automatiskt ner vikt
och framför allt tränar du ditt hjärta -vilket är det viktigaste av allt!!!
Går ner i vikt  förbättras och förenklas ditt liv, din livsstil, ditt hjärta, din hy,leder,rygg,
och du får mer muskler för att hålla ihop kroppen tills du blir gammal.
Ett hjärta som orkar öka blodcirkulationen och pumpa runt blodet ut i minsta kapillär
innebär att du mår bra , minskar risken för blodproppar och bensår och vävnadsdöd......
När du fått alla de här fördelarna för att du lärt dej leva sunt, förbättras
automatiskt ditt självförtroende och psyke. INGA DÅLIGA BIVERKNINGAR.
 
Jag har arbetat på ett par olika ställen som tar emot FaR-patienter.
ÄNDÅ känner jag nu fler människor som blivit gastric bypass- opererade.....
Vem tror ni tjänar på detta??
/L8

Kommentarer:

1 Anna-Karin Gustafsson:

skriven

Du är så klok Lotta allt du skriver är helt rätt o jag håller med dig till 100%. Ha en bra påsk o kram på dig.

2 Ingela:

skriven

Jag har själv mycket övervikt, men kan ändå inte förstå att så många väljer en operation så lätt. All den tid son plötsligt finns till träning och mat, hade dom inte den innan? Det handlar ju mest om prioriteringar i vilket fall. Jag ska börja träna med något som jag klarar, typ styrka och promenader, sen får man ju öka efterhand som kroppen klarar mer. Maten är ju också en stor bov, men jag brukar automatiskt bli mindre sugen när jag tränar. Glad påsk!

Kommentera här: