0

svar på förra inlägget

Såklart väljer jag att svara här..... :)
Mona, en glad påsk på dej oxå vännen!
 
Millan, jag brukar läsa om din kamp och jag förstår att man inte alltid kan och 
orkar när det gör ont, det viktigaste måste ändå vara att må bra och försöka
göra allt lättare/bästa för sej - och du, familjen är viktig!! :) En riktigit glad påsk på dej oxå!
 
 "Jag håller med Millan, det är inte alltid det funkar för folk att träna och vara nyttig! Och om man brukar följa din blogg kan jag nog påstå att jag vet många som både äter nyttigare och tränar mer än dej Lotta!! Vad det gäller Gastric By pass tjänar ju vi som betalar skatt på det eftersom det blir billigare med det för staten än att behandla alla "fetma" sjukdomar så bara operera på :). Det jag inte gillar är att de som gör operationerna får en himla massa beröm för att de varit såååå duktiga och gått ner så mycket i vikt. Vi andra som får kämpa med våra 10 kilo som ska bort ä dt inte många som tänker på.... Men jag har även vänner som blivit opererade och är flitiga och tränar och promenerar."
 
Eva, Jag vet inte om vi missuppfattar varandra? Jag försöker få fram på min blogg att man kan både vara sund och nyttig samtidigt som du kan äta osunt och hoppa över träningen ibland för att ha lite balans och må bra.
Som du då vet så tycker jag att när något blir fanatiskt blir det oftast osunt, dvs om du BARA
äter grönt/supernyttigt och om du tränar(inte promenerar) 3ggr om dagen, sju dagar i veckan
är det inte heller bra för dej och din kropp.
VAD jag vill få fram att det är så många som hellre låter någon skära i dej för att det ska vara quickfix
(vilket är väldigt sällan något bra) och för att det är utan ansträngning för dej själv.
Att de inte får det de behöver innan och efter operationen som att lära sej äta rätt och träna INNAN de opereras och ordentlig uppföljning efteråt, vilket är heltokigt av läkarna (som borde veta mycket bättre).
Så ett stort TYVÄRR är det få (inte alla såklart) som det håller för i längden, de går upp kilona igen.
En fråga är hur många gånger är det ok att bli opererad för det?
OM du är sjuk (riktig sjukdom, för i mina ögon är fetma VÄLDIGT SÄLLAN en sjukdom) 
och verkligen behöver opereras men får stå i kö för op, när man vet hur många som tar upp op-tid genom att inte ta eget ansvar?
Ett annat sätt att se det är att ju fler gånger någon skär i din kropp desto sämre är det för dej och ditt imunförsvar - inget som är svårt  att förstå.
De där tio extra kilon kan ibland vara ok - så länge du mår bra och har ett sunt hjärta!!
Och vi som betalar skatt måtte väl "tjäna" mer på om de här människorna simmar två gånger i veckan,
så det slipps läggar onödig tid och resurser på dessa operationer. 
 
Mitt"problem" inte alls att de får beröm -  de behöver all uppmuntran till senare - så bara ös på dem beröm!!
 
Till sist måste jag säga att du har ändå en i din "familj" som är ett ypperligt föredömme för alla och ska ha ALLT beröm som det går. William - du är min idol!!
Honom berättar jag gärna om en annan gång för er andra som inte känner honom, om jag får för honom!
SLUTFRÅGAN EVA: Hur många överviktiga vet du som fått FaR innan de blev opererade????/L8
 

Kommentera här: