1

En fråga....

Man skulle kunna tro att jag är 22 och inte 42...43....snart 44 år! För jag borde klurat ut sådant
här innan i mitt liv kan jag tycka.
 
Mitt problem, eller det inget stort problem, men lite och jag undrar hur ni andra gör.
 
Jag vet att jag är en människa som behöver rutiner ( ja och ni vet det har jag ju aldrig!!!!)
men jag mår bra av att ha allt planerat och jag planerar!
Problemet är att jag sällan följer det jag planerat in så väl, trots ett schema som borde
fungera i verkligheten, ändå gör det inte det för mej!
Nu funderar jag på att antingen skärpa mej och stärka min karaktär, genom att bestämma mej för att verkligen följa mitt schema - det vet jag att jag kan MEN då kommer ett annat problem in.... det finns andra människor i mitt liv som inte (!) följer mitt schema.... Kan du bara skjutsa mej... om du ändå ska.... jag behöver hjälp med... kan du kolla.... skulle du vilja.... Ja, ni vet!
Och det är klart jag kan och gör, men det ändrar en del på mitt schema och får mej oftast lite irriterad.
Så antingen får jag göra som nu: Inte ta så hårt på planerna = inte få så mycket gjort (jag får ju gjort en del ändå, såklart)  som jag vill och önskar.
Eller planera väl,(och begära in scheman från andra, så vi kan synka dem)följa och vägra (såklart inom vissa gränser) ändra på det och få allt gjort som jag vill!!
 
HUR GÖR NI???
Snälla ge mej råd och förslag!
 

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Ta dagen som den kommer, fungerar bäst för mig just nu, blir inte stressad, inte irriterad och känner mig lugn, okej jag får inte lika mycket gjort men där är ingen som tar det ifrån en
Lycka till med din planering
Kram

Kommentera här: