1

10 saker som funkar för mej

10 saker som funkar för mej

1.  Gå utomhus så att du blir andfådd minst 30 minuter varje dag.    - Det gjorde jag faktiskt innan jag skaffade hund oxå    - Välj när det passar dej morgonen innan duschen,      kvällen innan du lägger dej, på lunchen       det ska passa för dej, annars blir det inte av 

2. Drick minst 1 liter vatten extra varje dag.     - 1l/h till om du kör ett tungt pass,       vi behöver skölja vårt system, det är inte konstigare än så!

3. Träna minst två gånger i veckan 1h/gång, hårt så     du blir riktigt andfådd och svettas rejält.      - utmana dej själv varje gång !      Vi behöver köra igenom systemet oxå!

4. Ge mycket av dej själv så får du mycket tillbaka!     -Sen spelar det inte så stor roll vad du ger      tid, pengar, kärlek, omtanke, beröm, fester - ge av allt!

5.  Undvik kaffe/läsk (gifter) på eftermiddag/kväll    - även om du kan somna så tror jag att man sover bättre      utan det (gifterna)när kroppen ska reparera sej om natten.      Undvik nikotin - alltid ! Har du inte slutat så sluta.      Behöver jag skriva att andra droger inte finns, ens på kartan...

6. Ha roligt, se till att ha roligt - det är väldigt sällan det serveras på fat!     Skratta mycket, umgås med människor som ger dej glädje.     Ordna fester, bjud hem, ät gott, planera en picnic i skogen.     Undvik dem som är  energitjuvar-     sen ibland måste man granska sej själv det är kanske     pga mej som de beter sej som de gör....

7. Upplev naturen så mycket som möjligt- den ger oss kraft!

8. Sju timmars sömn aldrig förglöm, åtta om du behöver men aldrig däröver....     

9.  Var ärlig - inte elak utan ärlig mot dej själv och människor omkring dej.     
Det lyser igenom om du inte är det.      Ber någon dej om ett råd eller en åsikt - säg som det är!

10. Känn inte efter...  ALLA har ont på något ställe om de känner efter!      
Däremot ska du lyssna på kroppen när den skriker efter uppmärksamhet.      
 
När jag började springa förra våren så hade jag ont varenda gång ...      i knäet, i foten, vid bh-banden -alltid var det något ställe,       men det var ju mitt huvud som gnällde för jag hade ju aldrig      sprungit förr så varför skulle jag utsätta min kropp för det....     
SÅ GLAD jag var när kroppen accepterade att det var det här       den skulle göra några gånger i veckan, och bara höll tyst och till sist njöt!
    
När kroppen skriker så lyssna, det är inte alltid du behöver bry dej      men ibland så är något på tok - kolla då upp det och försök få kroppen      att läka sej själv först vänta med gifterna tills du verkligen måste...
 
/L8
 

Kommentarer:

1 Supermusen:

skriven

När fan sov du 7 timmar i sträck?

Kommentera här: