0

Fullt upp

Lördagsmorgon: Klockan ringde 06.15, gick upp och plocka med disk, kläder och annat innan jag och
Tekla gav oss ut på morgonpromenad. 
tittade upp mot åsen...
7km på tre minuter kortare tid än sist jag gick. Hemma funderade jag på att ta en kopp kaffe innan... 
...men då hade jag säkert inte kommit iväg utan jag satte mej direkt på cykeln och cyklade upp för åsen. 
Tittade ner från åsen
12km på fem minuter längre tid än sist....- jajajag gjorde det i alla fall!
Frukost och kaffe i uterummet med Christer som kommit ur sängen då.
Dana och jag körde till Åstorp för att hålla Ban- & Ungdomsgympa, et blev en rätt häftig hinderbana för kidsen.
Hemma igen, duschade och fixade och åt middag, alla sju i familjen.
Vilade en stund innan jag körde tillbaka till Åstorp och ÅFC för ett personalmöte.
Erkänner att jag varit lite orolig och fundersam på hur stället skulle utvecklas och vem som höll i vad och varför.
Har inte känts vidare bra de senaste veckorna, men fick bra klarhet i det under mötet.
Nu känns det: Kör så det ryker! Musikanläggningen ska nu fungera ordentligt i det närmsta... Ordning på olika saker som saknats eller inte fungerat tillfredsställnde ( i mitt tycke). ALLT kom upp och ska rättas till.
Kan säga att jag ska vara med på danspasset på tisdag och hålla ett grymt pass combat efteråt! 
 
När jag kommit hem från mötet så stekte jag vitkål i honung och Christer grillade. En god måltid tillsammans alla utom Martin som skulle på årsfest med ÅKIBS.
Från matbordet, in i bilen och körde till Ängelholm.
Tre timmars arbete, fyra insatser....
Hoppade på cykel 2
och började "natta" vårdtagare. Så mysigt i stan, många som gick omkring,
unga som cyklade till förfester, många som satt och grillade. Riktigt härlig kväll att jobba, måste jag säga. 
 
Kom in lite tidigare än mina arbetskamrater, gick och läste på uppsatta lappar och regler/instruktioner och
annat som jag inte tar mej tid till annars, hittade den här lappen då........
.....
 
Körde hem efter att alla i kvällsgruppen kommit in och vi hade avslutat dagen på stället.
Satte mej hos Christer i soffan, som hade börjat se en film. Slumrade och tittade om vart annat.
La oss inte förrän efter 00.. så länge är vi sällan uppe om inte vi har gäster eller så.
 
En bra och innehållsrik lördag och mycket nyttigare än förra veckans lördag var... ;)
Puss & Kram L8

Kommentera här: