0

Åka kollektivt? Skulle inte tro det!

Körde och parkerade på Norreport i Halmstad (körde in norra infarten).
Var i vääldigt god tid denna dagen oxå.
Ingången till skolan

Hela dagen hade vi dokumentation i skolan, inte så strukturerat men intressant!
Slutade tidigare även idag, så vi (Jag och Sofie) passade på at kolla upp om det lönar sej att pendla med tåg.
Vilket har varit min mening och tanke sedan jag fick reda på att jag kommit in. Men hur vi än vänder på det så blir det dyrare att ta tåget, med rabatter än att samåka två stycken med bil.... Dessutom tar det två extra timmar av dagen ( det kunde jag stått ut med om det inte varit dyrare, för att kunna plugga på tåget). Hur tusan ska man kunna välja kollektivt om det är dyrare och tar fler timmar....??? Väldigt synd tycker jag som sett fram emot några timmar på tåget i höst!
Jaha det blev såklart bilen hem, inom Mellbystrand för att handla hem mat. Satte igång tvätt, packa in matvarorna och satte igång med kvällsmaten. Åt lite efter 17.30 då var alla hemma utom Rasmus men med Martin. 20 minuter på soffan innan jag bytte kläder till tränigskläder och sedan satte jag mej för att skriva rent det vi gått igenom under dagen.
Tina och Martina (Hampus & Rasmus oxå!!) kom och hämtade mej, tillsammans gick vi till Lina för en träningskväll på gräsmattan framför huset (mot åsen alltså).
16 stycken var vi idag!! 
Alla kämpade väl och jag VET att träningsvärken kommer smygande redan i morgon!
Duschat, ätit och nu så kallar sängen! Ha en god natt!
 

Kommentera här: