0

Blodgivning, möten, kondoleans och biltvätt

Började med att köra till Ängelholm 07.45 för att först..
lämna blod å blodcentralen, för 54:de gången och Hb var  139 - vilket var bra. Tog inte mer än tjugo minuter och det är så skönt att ha koll på blodet oc därigenom hur övrig kroppen mår - enkelt sätt och 
för en god sak - GÖR DET NU!!  :D Anmäl er alla som blodgivare - ni behövs!!
 
 
     
Dagens ersättning.
Efter blodlämningen så körde jag och tankade bensin och 
tvättade bilen på shell.
fortsatte för att 
tanka gas.
Parkerade på p-platsen vid stadshuset, gick in till Bellis för att beställa en kondoleans-bukett
Hann med en fika på Espresso House

Därifrån till Electa
Hyfsat röd och svullen, men utan en massa hår i ansiktet ...;)

Klar i god tid (eller egentligen kom jag in på behandlingen i rätt tid...), så jag hann gå en runda i Ängelholm vid ån.
12 december... var är minusgraderna och snön??!

Gick vidare till stadshuset 
Väntade i foajen...

Blev hämtad och intervjuad av en Lotta ifall jag skulle kunna vara lämpad att vara mentor åt en tonåring.
Jag blev godkänd, tror jag! :D 
Mentor innebär att jag i ett års tid ska träffa och stödja (v.b) en tonåring ca två timmar varannan vecka.
Ser verkligen fram emot att träffa tjejen som jag ska umgås så mycket med!!
Efter vårt möte gick jag över till Bellis igen och betalade för buketten och för salal till Chrisers pinnar.
Väldigt fin tyckte jag den blev!
Körde bort och köpte hundmat, vidare därifrån till min gamla arbetsplats och lämnade blommorna.
Så tråkigt och så tragiskt. Det gör ont när våra nära lämnar oss...
 
Det blev bara ett kort besök för Rasmus som hade jobbat i Eket ville bli hämtad där vid 12-tiden.
Lämnade honom hemma och fortsatte direkt till Åstorp, hämtade upp Lucas ch Marko, inom OJ och handlade mat till kvällen :sushi.  Tyvärr har de fortfarande inte miso-soppa där. "avdelningsansvarig" där sa att de bara sålde en burk i månaden och att de hade haft det där innan. Jag har aldrig sett miso-soppa på OJ , men i andra ica-butiker. Och när hon sa att det gick en BURK i månaden försa hon sej lite... Mison sälja i små paket!!!  Dessutom var hon rätt otrevlig när hon frågade om vi skulle ha det idag? Ja, svarade jag och då ryckte hon på axlarna som: skyll dej själv , du är ju dum!  ?? Serviceminded?, not so much!
 
När killarna och jag var klara körde vi till Kvidinge och till Linda som beställt och fixat kakförsäljning i Lucas klass. Hämtade kakorna som de hade sålt (/köpt) och sedan körde vi hem för att mysa ner oss till stormen... Den kom av sej lite, kan man säga!
 
 

Kommentera här: