0

Stugan

Den 1 och 2 Januari åkte Lucas, Britt-Marie&Per, Christer & jag och Tekla till stugan.
Rasmus åkte tåget på torsdagsmorgonen till Stockholm för ett parkour/freerunning-jam med vänner
från olika länder.
Han kom hem med två halva framtänder...
Dana blev hämtad och åkte på fredagen till Göteborg och Innebandy-Gothia, där hon stannade till måndagen.
Då hade ÅKIBS ännu en gång visat sej vara fantastiskt duktiga!! Grattis tilla duktiga spelare-bra jobbat
(jag tror Dana mådde dåligt över att inte få kunna vara med och spela i år). Men nästa, Dana!!
Vi andra som höll oss i Halland arbetade, åt, skrattade och satte i fönster. Jag rensade gården runt omkring från leksaker och annat som flugit rundor i stormarna.
Quackle tills vi grät av skratt!
God mat! Kycklingrulader till förrätt och tonfisk till huvudrätt - supergott!
Elda så det rök i hela Halland, tror jag...
rev delar av det gamla skjulet och utedasset....
den nya delen av vardagsrummet i gamla stugan - kommer att bli
 nybetsat tak i sovrummet på ovanvåningen - lite ljusarae
Betsad sängstomme? Fräscht!
Gamla tapeter... kommer att bytas ut...
gamla köket har rivits ut
alla mössen ska flytta ut...
dörröppningar bredats
väggar bortpockade, pannan är borta
större toalett och dörröppning till sovrummet ska flyttas
gammalt skräp eldas upp, fast det krävdes en hel del innan vi (Christer ) fick fyr på eländet
torskrygg som förrätt
oxkött och hasselbackspotatis
Lucas fotograf och farfar objekt, snacka om närbild..
Lucas fotar som en...gud??
Morgan höll oss sällskap halva natten ;)
Här sov de två (Lucas med sin farfar)den natten..
Trevliga dagar,men lite trött på lördegsmorgonen bara efter de djupa disskutionerna som svärmor, Morgan och jag hade till 02.30 .... Tyvärr tror jag att ingen av oss blev något klokare....eller? :)
 
TACK FÖR ALLT!!
 

Kommentera här: