0

Trettonafton

Efter diskat undan det mesta tillsammans med Christer så körde jag till Väla för att köpa strumpor och tejp-bh...det blev bara strumpor..När jag kom hem tog Lucas,Christer och jag en snabblunch...
Hel, färsk hummer...  det äter man varken var eller varannan dag precis...
 en tur till Maglaby Kärr med Christer och Tekla
Duschade och gjorde oss i ordning för kvällen fest! Christer körde upp på åsen för att hämta Ann & Paul.
Vars en öl och sedan kom Filip Malm och hämtade oss. Han körde Christers bil till "Det nya stället"
Färingtofta och Tornborgs Tivoli.Där var årets Trettonafton-fest med Ljungbyhedarna mest av dem i alla fall).
Hade glädjen att få Åke Dahl till bordet, svåger Tomas på andra sidan, Fredrik Pålsson hade Anette Jönsson
till bordet. Sedan ska jag ärligt säga att jag inte riktigt vet vilka de andra vid bordet var...
Rödbetscarpacio - mycket mycket god! Maten kom från Röstånga station. Väldigt gott alltihop!
Marängbakelse till dessert.
Jag är väldigt ledsen att jag inte placerade en kamera i någons hand för jag skulle vilja ha ett foto på mej och Christer. Vi var väldigt fina båda två ochjg hade min guldklänning på mej. 
Så om någon råkade få med mej/oss på ett foto tar jag tacksamt emot det...och då menar jag inte fotot som togs när vi kom dit ( de hade ett trevligt bildspel på alla gästrna på väggen när vi åt) för jag tror jag hann räkna till fem (!!!) dubbelhakor på mej själv! Så den bilden vill jag inte ska visas för någon ;)
 
Hotband - alltså Mille och Håkan spelade under maten och på kvällen. Alldeles lagom, tyvärr har inte vi svenska kvinnor blivit belönade med så många (det finns några såklart!) dansanta killar. Vi fick gå upp själva, utan killar...
 
MEN VERKLIGEN!!! Varför lär sej inte killarna att dansa - bättre sätt att få en tjej (- vilken tjej som helst tycker om att  bli förd på ett dansgolv ordentligt och då behöver hon inte själv vara så fantastsik på att dansa- det är ju bara att följa.) och om man inte vill ha tjejen så får man i ala fall så mycket mer uppskattning än en surgubbe som sitter i soffan och glor!!! PÅ RIKTIGT KILLAR!!! LÅR ER FOXTROT OCH LITE BUGG , mer krävs inte för att bli uppskattade! Kul, snyggt och bra motion! Dessutom kan det vara jäkligt sexigt om man vill det! (nja varken bugg eller foxtrot är sexigt)
 
I vilket fall så var det en mycket trevlig och väl anordnad fest! SÅÅÅ KUL att träffa gamla vänner från Ljungbyhed och nya människor från Ljungbyhed!
Lite (men bara lite) besviken för jag inte fick kostym på mej under kvällen... MIcke... ;) Tror du hade passat i klänning :):) 
När festen var slut och Christer klent ketchup på mitt ena bröst på klänningen så stod duktige Filip där för att köra hem oss. Vilken lyx!
Tack Ann &Paul för trevligt sällskap
Tack till vår chaufför FLIP MALM
och extra stort TACK till FESTFIXARNA 2013!
 
Ser redan fram emot nästa års fest (och då är jag mindre,brunare och har en gulare klänning!! )
puss&kram /L8 ♥

Kommentera här: