0

Galenskap är att göra samma sak ....

Min livsplan för detta året
Har satt upp den så att jag ser den dagligen (fast den är inte riktigt klar).
Satt  och kollade bloggar i går morse och såg det citatet som jag läst hundratals gånger innan och förstått
men inte riktigt tagit det till mej:
Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat, konstaterade Albert Einstein.
 
Så började jag fundera på vad jag borde göra annorlunda....
Och kom på rätt så snabbt att jag gör likadant varje gång jag är mellan jobben. Sitter vid datorn och letar inspiration (det är inte bara dåligt), och tänker... bara jag har ett jobb SEN ska jag ta tag i det andra (som att storstäda klart huset), men så dyker det upp ett jobb och jag börjar jobba direkt utan att ha hunnit städa klart mitt hus. Som ni säkert har märkt så när jag börjar jobba så blir det rätt mycket med träningskvällar och så...;)
Och då tänker jag...om jag bara var ledig lite så att jag hann städa.... Eller hur!! Nu städar jag som tusan för att kanske vara klart när väl mitt nästa jobb dyker upp. ATT DET SKULLE TA SÅ LÅNG TID ATT FATTA!
 
Känns bra!   Puss & Kram /L8 <3
 

Kommentera här: