1

Champagne 1

SÅ... nu får vi se om jag kan redogöra för alla champagner vi druckit i helgen... ;)
Tar tacksamt emot rättningar och kommentarer, från mina medreseärer!
05.20 skulle vi köra från Örstigsnäs.
Dimmigt, kallt grått och lite regnigt.... känns skönt att lämna det!
Svägerskor på Skavsta på väg till Frankrike
Landade på Beauvais, efter ca 2 timmars flygfärd. 
Hyrbil i ytterligare 2,5 timme
Christer, Henke, Lisa, Danne, Tina, Lars och Jenny
Hela gänget (utom jag förstås), utanför första champagnehuset där det var provning och rundtur.
1:a provningen
Väldigt goda alla, min favorit blev nr2 från vänster
VET INTE vad som hände men jag lyckades fota när ingen skrattade!! Få tillfällen på denna resan.... :D
De kan ha varit hungriga...
Måltidschampagnen
GOD MAT!
Fruktsallad i bilen under färden....
Sedan var vi framme i Epernay, där vi skulle bo under helgen. 2:a provningen blev på huset: de Castellane
Epernays eiffeltorn... 237 trappsteg upp? 
Skulle vilja påstå att denna är huset Johanssons "Husets vin"
Rondellhund..
Nästa provning blev på A.Bergêre - det kommer att bli VillaVidås "huset vin"!
Snyggt och gott!
Köpte med några flaskor sådant hem.
Underbart, trevligt, mysigt, lyxigt och häftigt!
...pretty perfect... :)

5 flaskorsprovning på:
La fine Bulle - ingen aning om vad det betyder....
snacks till
undrar varför den sista blev suddig.... ;)
Min kamera (batteriet) dog efter denna bilden. fyller nu på med Lars bilder:
...nu blev jag osäker. var rätt så säker på att vi provade MUM .... eller drack vi den oxå!?
Efter sista provningen så hade vi 45 minuter på oss att fräscha till oss innan kvällens middag på "Banken"
 
God mat, många MÅNGA skratt, ett litet försök att komma IN I garderoben nere på toaletten i bankvalvet...
En dessert som krävdes hår på bröstet för att äta upp... GRAPPA
Efter måltiden gick vi över gatan till ett brasseri där några fortsatte med champage, men bla jag behövde lite omväxling så det blev en Irish coffe för mej och Danne,  Henke tog en öl.
Lars fick tag i en kille som hade koll vart man skulle gå om man ville dansa....
fast egentligen var det bara en Champagnebar med hög musik...
Folket satt i soffor och fåtöljer och drack champagen till väldigt hög (men fantastiskt bra) musik!
Ni som känner mej att så kan det inte fungera!
Jag dansade, Tina och de andra tjejerna var inte sena att hänga på.
Sen blev det danståg där många av gästerna drogs med.... även Henke, så pass att Jenny hann bli orolig ;) Hade skitkul, och en tjej från Epernay berättade att det var första gången någon dansade där inne!! MÄRKLIGA MÄNNISKOR! :) Hon var väldig glad att vi dansade och livade upp stället, sedan var vi alla bästisar och övade på kindkyssar.
Inte ens en bild på den höga fina grinden.... 
 
TACK till alla medresenärer och framför allt till Lars för allt arbete han lagt ner innan denna resan!
Det kommer fler inlägg och jag hoppas på att få uppbackning med kommentarer och framför allt fler foton från de som har....  
Puss... nä, kindkyss på er alla!! :D

Kommentarer:

1 Lisa a k a kräkan:

skriven

fantastiska bilder Lotta! Längtar tillbaka och saknar er såklart! #lemidsommar2014 Kraaam

Kommentera här: