0

Jag hann!

 
Gick med Tekla men hoppade över simning och annan träning utan koncentrerade mej på att
packa klart mina kläder.
Klockan 09 (några minuter sen blev jag) var jag i Klippan hos Lena på HV för att få inloggningsuppgifter och en liten undervisning i rapporteringssystemet i datorn. Var klara vid 09.30 och  körde direkt till Helsingborg för mamografiundersökning.Det dras och trycks och kläms om och i de stackars brösten.....
förlåt om någon tycker det är stötande, men vafan... ett plattat bröst kan vi nog tåla ;)
 
Behövde tanka gas i bilen men körde fel så det hann jag inte, utan fick tanka i Ängelholm när jag kommit dit.
Körde jädrar i det till Halmstad för att vara på antagningsintervju och ett läsförståelsetest.
Jag störtade in exakt på minuten 11.30 i skolan lokaler. Fortfarande lite skakig satte jag mej att läsa... kom då på att jag inte hade mina läsglasögon i min väska längre.... men det gick rätt hyfsat att läsa, men då kom jag på att det var RÄTT länge sedan jag läste en text som jag verkligen behövde läsa och förstå men som är totalt ointressant! Jag klarade det rätt så bra ändå tycker jag och blev intervjuad i nästan en timme först tillsammans med en annan tjej och sedan själv med läraren. Jag tror att det gick bra och läraren tyckte nog att jag hade bra inställning till varför just jag skulle gå den linjen. Får besked om jag kommer in i mitten av Juni, så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på att jag kommer in.
Halmstad...
Prick kl.13 satte jag mej i bilen och körde som en toka ner till Kvidinge. Christer hade kommit hem en liten stund innan mej och höll på att göra makaroner och korv till oss två. Tekla fick en liten kissrunda av Christer oxå. Farmor hämtade Lucas på skolan och när vi ätit, packat ut allt i bilen talat om för Tekla att hon skulle passa huset så körde vi 14.30 (30 min senare än planerat), för att hämta Britt-Marie.
Tillsammans körde vi(jag och Christer tog över i Jönköing) till Nyköping.
Fick som vanligt god mat och såklart god dricka hos Tina & Lars.
Här började resan... kommer mer senare om den...
 
Vilken fullspikad dag det blev men jag fixade och är väldigt nöjd med allt utom att jag körde fel och missade dyrbara minuter i Hbg. 

Kommentera här: