0

med kryckor in....

Har jobbat i hemvården i Klippan i två dagar.
i nya jobbeskor har jag haft tvätt tjänsten båda dagarna... ( till någon mer än jag skulle...)
inte ens jag använder en sådan här gammal mangel....
Pump-pass i Åstorp på kvällen
När jag slutat jobba idag så åkte Dana med mej hem från Klippan och sedan till Helsingborg och till sjukgymnasten. Lite elak som hon kan vara tösen så hade hon sina gamla kryckor med och skrämde
 Mattias / gjord honom skitförbannad. Han som har kämpat med henne sedan innan operationen...
men vi skrattade gott alla,  och vi är alla är säkra på att han kommer ge igen någon dag!
Eller hur, Carina och Elin !?
Behövs inga kryckor längre....
Vi körde inom och hämtade upp Martin på hemvägen och jag skalade potatis och förberedde kvällsmaten, körde igång en omgång med knäcke och gick sedan ut för att klippa gräset. Hann precis bli klar i lagom tid för att plocka ut knäcket från ugnen och för att sätta igång potatisen. Blev stekt kassler, potatismos och champinjonsås. under tiden som jag röjde diskbänken. 
NU ska jag sätta mej framför tvn med Christer,
Tack för i dag och ha en bra natt! pusspuss/L8 <3

Kommentera här: