0

Socialförvaltningen

I tisdags gick jag en långrunda med Tekla.... och satt vid datorn. Försökte få gjort lite skolarbete.
 
ONSDAG
Kort runda med Tekla (Dana slutade tidigt på eftermiddagen) och klockan 8.25 körde jag till
Socialförvaltningen (tror jag) i Hbg, där jag var med på ett p-möte. Ett väldigt bra sådant! Vettig chef, bra upplägg och inget ältande. Men sedan har ju min handledare berättat att chefen sagt att de skulle bli Sveriges bästa flyktingboende - mycket bra mål! Och det märks både på personal och boende på stället!
Efter personalmötet med hela gruppen, så delades den i två mindre grupper för att prata
om de boende och deras framtid. Vid 13 så stack jag iväg och köpte lunch inne i stan...
Jodå, det blev sushi, från Kyoto
fast den var inte lika god som på den där Christer, Karro och jag åt härom veckan.
När jag ätit och vi hade haft ett samtal, jag och min handledare, Marianne, så hade vi ha möte med
en socialsekreterare och skolan ang en ungdom. Därifrån körde vi till boendet och sedan vidare till IKEA.
När v var klara där så körde vi till en lägenhet som ska möbleras och flyttas in i, för att lämna varorna.
Tillbaka till boendet för att ha möte med en annan kille. Hjälpte honom med musikläxan - kul och lärorikt för oss båda tror jag :) Slutade kl. 21 och var fylld av ny energi (jag var rätt låg på morgonen och nervös för jag trodde jag skulle ha svårt att sitta så många timmar i möte och sedan kanske bara sitta av tiden på boendet.... SÅ FEL jag hade!! :D), så jag körde inom MAXI för att köpa hem er frukt till våra juicer, och för att krama om Maoa som jobbade kvällen.
Hem sprudlande till Christer som försoffat sej. Tog en stund innan jag kommit ner och kunde lägga mej.
 
Så glad att jag valde och att det blev såhär med praktiken och att jag får lära mej det som jag egentligen inte varit intresserad av. Superlärorikt och givande, ser fram emot att vara här dessa tre månader.
 
 

Kommentera här: