0

Behavorismen

Medveten sovmorgon jag visste att Rasmus var hemma denna dagen så han fick dammsugning avhuset och gå med Tekla på sitt schema....och jag sov länge :)
Rast promenad
Jag har "mätt ut" 1km runt skolan som tar 10 minuter och den rundan tänker jag gå alla rasterna och på det viset får jag ihop 5 extra km varje vardag. Väldigt skönt att rensa tankarna, få frisk luft, får igång blodcirkulationen efter ha suttit en längre tid på lektionerna och komma ut från lokalerna och den instängda luften.
Har bestämt mej för att nästa vecka ska jag gå och springa sammanlagt 10 mil. 
 
Såhär ser nästa veckas träningsschema ut:
Mån: morgon: PW 4km, tyrka 7 min , skola: 1 km till skolan, 3 raster á1km, 1km tillbaks till bilen
em: Springa 7 km
kväll: gå med Tekla 3km
Tis: morgon: 3km, 7 min Styrka, simma 1000m
Skola: 5km
em :springa 7km
kväll :3km
Onsdag: precis som måndagen
Torsdagen precis som tisdagen
Fredag: morgon: 3km ,Styrka 7 min, Yoga 30 min
em: 7km
Lördag PW 10km
Söndag PW 10km
Nu är ju inte matte mitt bästa ämne men jag tror att detta blir ungefär 10 mil... nja lite till blir det ju!
Dssutom har jag satt upp lite fler regler/riktlinjer för mej för att förändra och förbättra mej.
Och ett hårt schema i fyra veckor ska jag väl kunna klara av!
om du känner dej trött, sur och vissen på morgonen så sätt en penna i munnen
och hjärnan luras då att tro att du är jätteglad!! :D
Tack och lov är detta inget jag precis behöver praktisera för det är sällan jag vaknar på dåligt humör
nu för tiden (jag är ju alltid uppe först! ;))
en hel del behavorism idag...
vissa gjorde andra saker på lektionen...

Marianne som ska vara min handledare på Lian ringde (YEAY) och vi bestämde att jag skulle dit snart.
ÄNTLIGEN är det fixat och jag kan släppa det fram till mitten av november.
...
.....  Behöver jag berätta vem det är...??;)  
När jag väl var hemma denna dagen så, satte jag mej med min nya lärobok i :
Kommunikation
Gjort en hel del skolarbete, pratat med pappa och hämtat Lucas från trampolinträningen.
  Christer kom hem vid 22.15, då hade jag och Dana haft en ordentligt prat - skönt!

Kommentera här: