0

Kräftor på Ö.Storgatan

Rasmus, Dana, Christer och jag cyklade ner till Johanssons nere på Ö.Storgatan. 
Tina & Rasmus var redan där liksom mamma Berit. Riktigt skoj att träffa dem alla, vi hinner inte ses så
ofta känner jag, men det blir några gånger till i höst i alla fall (och det ser jag fram emot! :D)
Arbetsfördelning i köket!
Tina och Rasmus gjorde förrätt som i musselsoppa. Malin fixade, liksom Poppe, Christer gjorde vitlöksbröd, mormor Berit hade Loui, Dana underhöll småtjejerna och jag och lilleRasmus drack bubbel.....
Bra fördelning kände jag ...
En Mumm är aldrig fel!
tilltugg - fantastiskt gott! Chevré och kantareller
 
   Lite ovanligt men trevligt att ha med de stora barnen men inte Lucas (som var hos farmor och kusinerna)
Dessa vackra tjejer är helt underbara!
Supergod musselsoppa med cayenne
Den här lille härliga killen ÄLSKAR musslor och andra skaldjur
Efter soppan blev det kräftor!!! Jaa! Älskar kräftor och har bara haft en kräftskiva innan i år.
Åt och drack länge och skrattade och diskuterade (jag hade en liten paus i mitten av kvällen och somnade till en stund på soffan, men gjorde en bra comeback och lämnade festen vid 03 tillsammans med Tina & Rasmus (och Loui). Christer cyklade hem lite tidigare....jag la mej för att sova i soffan, vet inte varför, men låg där resten av natten/morgonen....
 
TACK  Malin & Poppe och till alla ni andra! Underbar kväll!
 

Kommentera här: