0

Lite besviken

Gick direkt ner och satte mej vid datorn och skrev skolarbeten .. en massa blev det under dagen och jag känner mej så nöjd med det.... huset fullt med hundhår (älskar när hon fäller) och har inte städat toaletterna
på ett tag, alla blommor hade uppskattat om det regnat lite inne i huset men de får nog snällt vänta ett tag till
Här är en till som jag tror vill ha vatten.... hittade honom där i morse, han är på fel ställe i vilket fall!
Rasmus jobbade kl.07-12 i Klippan (och typ 4-21 i Hbg), körde Lucas till skolan (han "missade bussen").
Följde med honom in för att se att han verkligen gjorde det. Pratade lite med hans klassföreståndare om honom. Blir inte klok på den killen nu, snart slut på kloka mammasaker. 
Skrev och skrev och sorterade och blev mer och mer nöjd med min dag i datorbubblan som jag hamnade i. Hämtade Rasmus 12.15, körde hem honom och vi stekte upp hamburgare till oss, sedan tog han tåget till stan. Klockan två hämtade jag Dana på skolan i Klippan. Hem och direkt till Åstorp och lånade om SocialPedagogik boken: Allianser. Vidare upp på åsen med Tekla, skogsrundan där, stötte på ca 15 hjortar som Tekla funderade på att springa efter men efter jag tjoat till så vände hon och kom tillbaka till mej
- skit nöjd med henne (fast jag tror hon blev rädd och att de var för många...)
En skön runda var det i alla fall
Hemma igen så körde jag till Ängelholm, mest för att träffa min mentorselev, fast då skickade hon ett
sms att hon var sjuk och behövde plugga läxor. Jättesynd för jag ville så gärna träffa henne, flera veckor sedan jag träffade henne nu och jag saknar henne. Men jag hoppas att hon mår bättre och att jag hittar tid att träffa henne en liten stund i morgon istället. 
Men jag ....
tvättade en smutsig bil och dubbeltankade den.
Körde till Blodcentralen för att lämna blod, hade fått ett sms under eftermiddagen där det stod att det var akutblodbrist på min blodgrupp....Väl där fick jag inte lämna för det är 6 månaders karens efter man varit på Dominikanska.... och där har jag ju varit!!  :) Körde och handlade mat på Coop istället och körde hem efter det. 
Christer gjorde tacos till kvällsmat. 
Åt och och tillsammnas körde vi ner med Tekla till grusgraven där hon fick springa av sej och Christer plockade hallon. Tillbaka hem och började göra desserter till Valborg och 1:a Maj.
Lena & Conny kom och lånade stugnyckel och lite instruktioner till stugan och Tekla.
Drack minsann lite vin också! När de gått så gjorde vi klart desserten.
 
Jag känner att jag mår rätt så bra nu, men kommande tentor och redovisningar, ett tokostädat hus, en deprimerad(eller bortskämd) Lucas, Rasmus utan körkortsambitioner och en uttråkad Dana med gips,
tjurig man och lite annat tråkigt tar rätt mycket energi från mej och framför allt missar jag en massa energi
när jag inte har chans att träna längre. Mycket neråt nu.... Behöver en uppåtkick och en start på uppåtspiralen nu. Har varit tungt länge, flera veckor ju. Längtar väldigt stugan och skogen där. Jag tror att gå milen där och en härlig detox på måndag så startar jag min energipåfyllning och en bra start på resten av sommaren och styrka till alla sex tentor och tre redovisningarna. Massor av roligt som väntar med resor och fester (mer eller mindre hemliga). Säker på samtal på Blå kamelen hjälper oss att kicka igång Lucas och sedan kommer något att trigga igång Rasmus att ta klart sitt körkort innan han åker till Stockholm. En och annan flytt kommer att hjälpa till oxå. Säker på att det blir fantastiskt bra! Det ska bara börja så....  :D
 
Kärlek till alla och massor av kramar ♥

Kommentera här: