0

tisdag och onsdag

Några till från veckan som gått..... i ett!!
 
Det här blir rörigt men så har detvarit också hela veckan. Jag skriver det jag kommer ihåg och så försöker jag och anstränger mej för att uppdatera bättre i fortsättningen.
Hälsade på på Trappan i tisdagskväll. Så härligt att träffa dem alla (utom M, handledare och lilleA)
Tre personal inkl. handledar Luis jobbade kvällen och de flesta ungdomarna var hemma. Åt lite med dem
innan jag körde och veckohandla och sedan direkt hem.
morgonpromenad
Redovisning
rastpromenad 
 en till rastpromenad
Caesarsallad från EspressoHouse
rastpromenad...
Experiment på torget med klassen.
Jag och Tore, vår lärare, stod och pekade upp mot taket och låtsades att vi tittade på något speciellt, bara för att se hur folk omkring oss betedde sej. Efter hand kom de andra två och två och fyllde på vid sidan om oss så att vi blev en klunga på ca 30 människor. De som kom fram och frågade vad vi tittade på så sa vi att det är 1:a April! Intressant och väldigt skoj... så skoj så att A-laget ringde efter polisen för att "det händer något på torget!!" Också väldigt intressant!
Ja... en vanlig dag med Tore  ;)
Veckans allé-bild
Onsdagen så körde jag själv för att kunna köra till stugan på kvällen. Inom Sumo-sushin och hämtade mat till Christer och mej. En flask gott vin till det.
Jag hade förväxlat dagarna och var säker på att vi slutade vid 12, men vi gick till lite över 15. Hade planerat att städa över stugan, springa 6km, hålla mitt hemmagympa-pass i ca 30 min, duscha och var klar med allt 17.30 och Christer skulle komma upp 17.45. 17.00 var jag i stugan så jag hann inte mycker mer än fixa till "dukningen" och säga hej till B-M&Per som var där uppe och fixade.
Sushi-bitar till förrätt och ... Vi har varit tillsammans i 25 år nu, min käre man och jag!
biff något med ris och syltade nudlar (!) till huvudrätt, väldigt gott och tokmäktigt, vi åt ungefär hälften.

Klockan 19 var det möte i bygdegården, vägsamfällighetsmöte.
Christer blev invald som supp.Vid 20.30 var vi hemma igen. Satte oss och drack upp vinet innan vi la oss.
Köpt ny dammsagare, för den andra brann upp. Tack pappa och Krisina, det är en julklapp från er! :)
 
 

Kommentera här: