0

Kräftskiva

Dagen efter så( jag tog sovmorgon och stannade i sängen istället för pw med Tekla som jag brukar) gick vi ut i skogen efter frukosten. Men innan dess....
...så skulle gårdagens/nattens fångs kokas
Hur många lingon finns det i skogen?
... och hur många kantareller?
att rensa svampen till bubbel är hur trevligt som helst!
 
kusinerna ute med båten
rökt lax till lunch...
...med potatis,bacon och kantarell röra.
Sedan var det flottbygge och tävling - såklart!!
Tina, Matias, Poppe, Anton och jag var i samma lag och vi vann - även om vi totalkantrade med vår flotte så var vi först runt ön och först i mål!!
Som vi skrattade och en hel del kroppsskador blev det på deltagarna...
MiaMaria blev fotograf under tävlingen och här kommer ett urval av ALLA hennes bilder....
UNDERBARA UNGAR!!  <3
En snabbdusch och sedan plockade vi fram kräftorna
... sen blev allt svart....
för mej i alla fall, fast jag tror och förstod att de andra inte höll på så många timmar längre än vad jag höll ut. Roligt och gott var det i alla fall. Tack för den goda Bäsken Mattias och jag glömde min nya regel med varannan vatten...  ;) Underbara vänner! <3 <3 <3

Kommentera här: