0

LISEBERG

 
Jobbade natten mellan söndag och måndag... får inte ihop dagarna riktigt nu. Men på tisdagen så åkte vi 25 personer 20 ungdomar och fem personal till Liseberg och det var en av de roligaste gångerna jag varit där, och det trots att jag inte alls vågade så mycket och många som jag brukar åka. Men glädjen att åka med dessa killar var värt allt!
Körde upp vid 10-11 Vår bil hade disco och kördes fort (det var ändå inte jag som körde...)
Framme!
Helix!
Lunchade med Luis, för vi var inte så sugna på Burger King-burgare...
Atmosfear
Tro det eller ej men denna var jag uppe i! För första gången och absolut sista också!
Blundade hela tiden och var skiträdd!
Kaffe medan Linda och killarna åkte i de hemska karusellerna som snurrade runt.
Liseberg är numera ett rökfritt område och det är bara tillåtet på speciella ställen. Vi har ett fåtal killar som röker och som jag tjatade INNAN att de skulle vara noga med var de rökade och att det inte var ok annat än vid skyltarna. De skötte sej men det var väldigt många andra som inte gjorde det och jag sa till(bad) flera att stycken att det var rökfritt och när de sa emot mej (vilket det faktiskt var de svenska tjejer som gjorde!!), så undrade jag hur jag skulle motivera dessa killar att följa reglerna här när inte de som var uppvuxna i Sverige inte kunde göra det?! Det handlar om uppfostran, respekt och sunt förnuft, för väl klämma in moral där också för jag kände mej verkligen som en predikande moraltant!! Och jo, jag bryr mej!
Lite gryniga...  I know!
Vi skulle samlas kl. 22.30 och det stänger 23, men innan vi lämnade så tog vi en stor gruppbild på nästan alla och sedan gick  vi tillsammans bort till....
de radiostyrda bilarna för att köra alla en gång samtidigt! Uppskattat och sååå roligt!
 
Vi körde inom en McD på hemvägen för att äta och där sjöng vi alla på en massa olika språk "Vi gratulerar" till en av killarna som fyllde år! Vädret var verkligen perfekt hela dagen.Vilken underbar dag! Och vilket fantastiskt gäng vi hade med oss! Vi var hemma 02.30 och lagom möra i huvud och kropp. Jag körde hem och dök rakt ner i sängen för några timmars sömn innan jag skulle infinna mej på Trappan igen....
 
 

Kommentera här: