1

Sommarfest i Ljung

 
 
 
 
,
 
Upp vid 07.30, åt lite frukost, matade fiskarna, räfsade beach, och volleybollcourten
Städade stugan, klippte gräset och körde bort till Morgan
Fick en malört som jag planterade i min kryddträdgård där uppe
Hibiskusen blommar så fint i självbevattningskrukan
Körde hem tll Kvidinge, tankade gas och tvättade bilen på vägen ner. Åt tillsammans med Christer och Lucas.
Färgade håret och tog en rejäl dusch innan vi satte oss på cyklarna , jag och Christer och cyklade till Allarp, och till pappa och Kristina.
19.94km på ca 70 minuter. Tvättade av svetten, sydde på min klänning och målade tånaglarna.
De andra kom efter hand för förfest på "Drill Hill"
Paul&Ann, Stig&Mira, Annika&Mattias, Jimmy&Maria,
Charlotta&Kristian och Mie. Självklart var Christer&jag och pappa&Kristina där!
Kristina och pappa bjöd på god snacks med melon, kex, salami, parmaskinka och goda ostar.
TACK SNÄLLA, GOTT och TREVLIGT!!
Tack Paul eller mest Ann för en mycket mycket god champagne! ;)
Sedan cyklade vi genom skogen till Ljung och festplatsen.
Mitt under musikquizen så släppte axelbandet på min nysydda klänning - den har gått sönder varje gång jag använt den klänningen.... panik!! ringde till pappa och han och Kristina var snälla och körde upp med säkerhetsnålar till mej. Fick hjälp av Christer att sätta ihop den igen. 
jag är inte jättebekväm i den i heller... inte min stil precis.
Min bordskavaljer Tobbe
 Christer och jag fick vars en blomma, vilket innebär att vi kommer att ordna sommarfesten nästa år,
tillsammans med tre andra par. Ska bli superkul - längtar redan! :)
en av värdinnornas nygaddade arm!
När festen var slut tog jag på joggingbyxor att cykla hem i och sedan kastade jag klänningen där!
TACK för en mycket trevlig fest med härliga människor!!

Kommentarer:

1 Syster A:

skriven

Klänningen finns hos Tina om du vill sy mer på den.........

Kommentera här: