0

lussevaka

Bra morgon som började i rätt (för mej)tid och i rätt ordning för att hinna med allt. 3km med Tekla, när jag gick med henne så kändes det konstigt/ont, trodde det var en liten sten i strumpan som skavde, men jag ignorerade och gick vidare. Hann ta en snabb kopp kaffe med Christer innan han åkte iväg med Mark till Vallentuna (flygplatsen i Ängelholm) och direkt till Klippan och simmade.
1000m.
Efter duschen kollade jag min tå som skavt under pw:n. Tog ett foto på den när jag kommit hem....
Ett Tekla-strå hade gnagt sig in under huden på mej - skitont! Ca 2,5cm och av dem var 2cm under huden.
Fick precis ut det med pincett. Fotot visade hur hårig tå jag har så den vill jag inte lägga ut...
Köpte tekakor till Dana och Lucas och en "hälsobulle" till mej. lyxade till det, nu när jag varit duktig och är 0,45kg från mitt "streck"! Nästa vecka ska jag ha nått mitt största och första delmål! -8kg sedan i somras!
 
Läste och skrev ut dagens läxa. Körde själv till skolan och det var KBT på schemat. Lite bättre idag med GAD/GÅS. Intressant, men ibland undrar jag....   -Jag har som regel att jag inte delar ut medicin utan att ha provat den själv först...., sa vår lärare. Tur att han inte är läkare då! Och om han har en patient med mycket problem, ska han gå igenom behandlingen själv då först innan han behandlar andra. Jo, det tyckte han själv var en självklar sak. Jag fattar inte.
Möte med G-I om nästa termin och lite annat smått och gott. Körde hem till mina två yngsta barn. Dana fick köra och hämta Lucas i Klippan för han hade missat att hoppa av tåget i Kvidinge...och sedan gjorde tacogratäng tillsammans, lagom klar tills jag kom hem. Jobbet/praktikplatsen, var redan tillsatt, de hade glömt plocka in annonsen från Platsbanken bara... så nu sitter jag och söker andra ställen. Dana ska till Bahnhof på lussevaka i natt och ja är chaufför till dem. Lucas är trampolintränande och jag tänker combat-träna här hemma (för trots att jag packat gym-väskan i går och ha den med mig i bilen, så har jag haft om i vä skenben och haltat hela dagen, så jag valde att inte gymma, men träna det tänker jag göra ändå!
 

Kommentera här: