0

Sommaraktivitet

Vaknade och väckte Lucas så han kom upp till sitt sommarjobb på Kurt Lundströms målerifirma, han fick skjuts dit av farfar. Christer och jag fyllde ett släp med resterna av skateboardrampen,
Ny bit gräsmatta här.
Jag körde med släpet 
till tippen och tömde det.
Lämnade tillbaka det på Snickerifabriken och nu äntligen så kom jag ihåg (efter 16 år som färdigbyggd)
 lister till stugan och bakom soffan där det bara syns när jag städar där och glömmer bort det annars. 
 
Hällde kaustiksoda i tvättstugeavloppen(inte så miljövänligt men nödvändigt) innan jag körde till Helsingborg för att hjälpa till med sommaraktiviteter för ungdomarna i form av salsalektioner tillsammans med bl.a
Luis
och Olivia och Martina. höll på till tolv och sedan så ät jag  lunch på McD.
Därifrån till preem för att tanka gas ooch sedan
Shell för att tanka bensin och för att tvätta bilen
hemma så städade jag den invändigt.
Körde till Ängelholm vid 15.30,hämtade Lucas från sommarjobbet. Lämnade pantflaskor och burkar och handlade mat på Brännan.
När vikommit hem så packade jag upp matvarorna, började laga maten: Gratinerat ris - evigheter sedan sist.
Medan riset puttrade så passade jag på att springa mina 3km(tungt och dålig tid, men jag kom ut i alla fall)
Skönt när det är gjort!
Innan jag satte in riset i ugnen så storstädade jag kaminen
 från att inte kunna se varken in eller ännu mindre igenom så...
blev det klart in där igen och askfritt.
Duschade medan riset ugnsbakades och sedan åt vi kvällsmat, alla utom Rasmus och Karro. Rasmus var i Klippan och jobbade.
Äntligen tyckte både Lucas och Dana att riset gick att äta, Christer och jag tycker om det men barnen har inte gjort det innan. Christer diskade och jag plockade undan. Satte in nya pioner.
Åt glass och vattenmelon när Dana och Billy kom tillbaka efter en runda med Tekla.
Bloggat ikapp och har tittat på ny serie på 5:an: American Crime, tror jag den heter. 
Ha det gott så hörs vi!
Puss&Kram♥

Kommentera här: