0

Juridik- och städdag

Vaknar innan klockan ringer på morgnarna nu för tiden och går upp då, alldeles för tidigt även för mej ;)
En blöt morgonrunda, men sedan värmde jag upp mej vid strykjärnet där jag fick undan all stryktvätt och framförallt fick jag manglat de handdukar som jag skulle ha med till stugan. Christer tog flyget till Vallentuna.
Hämtade upp Sofie vid Åstorp östra. Till Halmstad och väldigt trött hela vägen. 
Tokigt med tiden där... hoppas någon annan får nytta av den.
Hämtade en stor mugg med kaffe på Espresso House direkt och en blåbärsyoghurt. Satt med vårt Juridikarbete i ca tvår timmar. Gick igenom det med Lasse lärare - vi är på rätt spår och snart klara.
Sofie gick för att prova och nåla brudklänningen och jag körde raskt till stugan,
Inte så godkänt här inte... Hela vaskkorgen ut att slängas...? Hur tänkte INTE någon där!
Lampan var tänd men ingen var hemma....
Många fimpar på marken - rökare/snusare fick inte godkänt. Jag var väldigt tydlig innan att det inte var ok.
MEN i övrigt var där snyggt och städat överallt- Duktiga ungdomar!!
OM ni skulle få för er att åka dit igen så ska ni genomgå en kurs i att vika förpackningar och att källsortera sopor. Blir ni inte godkända får ni inte åka dit mer! Tänkte att det är någonting ni kommer ha nytta av på riktigt resten av livet! Lämnade  Halmstad 12.00 och lämnade stugan13.00. Hämtade upp Sofie och vi körde hemåt.  In på OJ och handlade mat till mej och Lucas. In med varorna, satte in knäckebröd i ugnen och sedan gick vi ut i trädgården.
Klippte gräset på hela tomten, och fram med trädgårdsmöblerna
Städade både cykelskjul och förrådsskjul
Fixade till vårt nya trädgårdsland
Christer plockade isär rampen i helgen ser fram emot när den är borta!
Nyklippt och kört med trimmern

När vi kom in igen hade huvudsäkringen gått så jag fick mickla med det en stund, men fick ordning på det till slut.Manglade och vek tvätt och snart är all tvätten i garderoberna och Oden igen :) Lucas stekte kycklinghjärtan till oss och kokade makaroner. Satte alla orkidéerna i blöt. Satte en stund med Juridiken och sedan gjorde jag två tårtor.,Städade över alla kökslådorna och blommorna kom på plats igen. Lite mer på Juridiken medan det fortfarande finns kvar lite i huvudet SEN... ska jag gå och lägga mej. Det börjar svida i magen nu... :(
HÅLL UT! Om tre veckor är jag l.... börjar jag jobba! :)  ♥

Kommentera här: