0

Nöjd med söndagen

 
 
Christer och jag gick en runda redan vid 07-tiden denna dagen. Grått och disigt men det är fortfarande rätt så ljummet i luften. En av anledningarna till att det inte finns någon svmp är ju att det inte regnat. Enl. nyheterna på radion har det inte regnat så lite sedan 1745 (typ), när de började mäta. I vår damm är det så lite vatten nu så att bortre stenen är nästan helt synlig för tillfället.
Vi åt frukost tillsammans alla innan de andra började packa ihop sina saker och ut i bilarna. Efter hand så började jag städa över stugan - det var dags för en golvtvätt och ordentlig städning
.Dana skulle komma upp med ett vinterdäck till Volvon vid 11-tiden för att hämta Rasmus&Karro och Christer.
Jag städade vidare medan de bytte däcket och Christer kom tillbaka till mej för att hämta upp Tekla, mej och all packning. Dana körde hem Rasmus&Karro direkt från Oskarström.
Det hade tydligen varit på gång att hoppa av ett tag nu...
När det var rent och snyggt körde vi hemåt och inom Spånstad för en snabblunch
Hemma i Kvidinge packade vi upp allt, började tvätta och gjorde ordning på allt innan jag körde till Ljungbyhed.
Boxning i en svettig timme - det är så skönt och så enormt roligt!
18.49 körde jag hem och blev serverad
räksallad
Skulle bastat men bastn blev rökfylld direkt  så det blev först dusch och sedan fotbad, hårinpackning och ansiktsmask framför tvn.
Kändes bra att krypa ner i sängen sedan, med Mia Törnblom-boken.
 

Kommentera här: