0

Pilates

 
Var uppe i "rätt" tid och gick morgonrundan med Tekla, körde igenom BRAK efter det och kvarg till frukost.
När resten av morgonbestyren var avklarade så körde jag själv, innan kl.07 till Halmstad och parkerade
borta vid Örjans Vall igen för att få mina extra km från och till bilen. För att ha ett...
KBT-samtal på Espresso House (inte öppet på skolan då ), som gick lika bra som de andra. Har en lysande klient som tänker och analyserar fram svaren under veckan mellan samtalen....  :)
Vid 09 gick vi över till skolan och där hade min klass Psykiatri om olika Psykoser.
Hade extra mycket posivitet och kärlek i mej idag och gjorde allt jag kunde för att dela med mej av den!
Lyckades rätt bra, kändes det som!  ღ
Två rast-rundor blev det och under lunchrundan så hade jag ett trevligt tel-samtal med pappa som börjat
med sin diabetes-test nu. Hoppas på bra resultat!! Fick inbjudan till jul, vilket jag uppskattar mer än vanligt.
Ska bli mysigt att tillbringa julafton på "Drill Hill", med familjen igen!
Lunch: dillköttsrester ( inte så gott nu)
Vi slutade vid 14 och jag körde hem inom Q8 för att dubbeltanka(vet inte men det känns som det
 försvinner mycket mer soppa/gas på kvällarna nu när Dana fått sitt körkort....   ;) Men hellre det!
Slängde tomflaskor, rastade Tekla och plockade hallon direkt när jag kom hem.
Lagade kyckling och broccolipotatis till kvällsmat.
Christer kom hem en stund efter vi andra ätit. Vey aldrig vilken tid han kommer från jobbet dessa dagarna.
(Men det känns bra att han är där lite mer igen...) 
Bytte om och körde tillsammans med Christer till Åstorp och till Classic gym för att Christer skulle springa (vårt löpband har helt lagt av nu) och jag skulle prova på
Pilates - fantastiskt skönt, stretch och styrka på samma gång!
Så då hoppas jag att detta passet stannar kvar
så jag har min onsdagskvällar bokade till det i fortsättningen!
Knäcke, grönt the, vitlöksklyftor och syltad ingefära innan sängen. Orkade inte läsa så mycket innan jag somnade nöjd med min dag.
Jag hoppas att det har vänt nu och att jag orkar lite mer än jag gjort de sista veckorna.
I huvudet har det vänt i alla fall - gäller bara att få med kroppen också! 
Men känner ett lugn och tillfreds-känsla över allt nu. Skönt!
Klicka för att stänga bilden L8

Kommentera här: