0

sommarfestplanering

 
En hektiskt morgon med allt som kunde fixas innan jag körde till skolan. Lucas försov sig så jag fick köra
inom Åstorp med honom innan jag själv körde till Halmstad. Vi började kl.10.15 vilket jag hade missa och var dr en timme för tidigt, men det var bara bra för då kunde jag handla de som jag behövde för att göra nya pannacottor. Dagens ämne var:
Evidens med Lasse, vår fd juridiklärare, som vi inte haft på länge.
Rastpromend och Misosoppa till lunch.
En bra dag som, jag var tacksam för att den,
slutade redan kl.14.20 Inom DiModa för leta renoveringspresent till Annika och Mattias.
14.50 lämnade jag Halmstad, tankade på vägen och sedan hem i ilfart. Gjorde pannacotta till 12 personer, förberedde soppan och grytan, gjorde smördegspinnar, städade golven til kök, hall, ( och källare), massagerum och tvättstugan.. Dana körde med Volvon till flygplatsen där hon lämnade den till Christer som hade reservnyckeln med sig, innan hon fortsatte till Förslöv där hon skulle spela innebandymatch..Klockan 18.15 om Rasmus &Karro hem!!<3 Tyvärr hann jag inte sätta mej och lyssna på Rasmus just då.
Bytte kläder och piffa, allt var klart när första gästen Marie kom!! Alltså jag var klar med allt jag ville och behövde vara klar med och kände mej så nöjd!  Siv&Kent, Roy&Annika kom efter hand. De fick bubbel, fårfiol,
knäcke och "gissa/räkna ut fåglarna" 19.45 kom Christer hem, och då var precis maten klar
Trattkantarellsopa till förrätt
Fiskgryta med risoni till huvudrätt
Mjölkchokladpannacotta med färska hallon till dessert.
Det blev en bra kväll och vi fick tagit några beslut och bestämt nytt datum till nästa planeringsmöte.
Plockade undan och satte igång en maskin disk innan vi gick och la oss.

Kommentera här: