0

Insparksfest

 
Fredagskväll efter att ha ätit och plockat med fingrarna en grillad kyckling till kvällsmat så började det ramla in folk för förfest hos oss och gick jag bort till Folkets Hus.
Tydligen var det inte många föräldrar som fick och/eller ville vara ansvariga på den här insparksfesten.
I fjol fick de tydligen stänga ner festen efter ca två timmar... Jag har varit ansvarig förälder till fest på Folketshus förr, så jag var säker på att det skulle gå bra. Dessutom hade Festkåren i Klippan lärt sig efter förra årets fest ju!
Välorganiserat redan från start, polisen hade hälsat på och kollat att där inte var en massa sprit gömt innan festen började. Christer och jag gick tillbaka dit vid åtta-tiden. Det hade börja komma en del gäster, alla med biljetter och alla fick stämpel av ordförande och kollade av deras vakter. Några kom dit lite smått berusade, andra mer... och många var nästan nyktra eller helt nyktra. De dansade hela kvällen, Christer och jag gick och bjöd vatten till dem vi tyckte verkade behöva det. Polisen kom in och hälsade på och dansade lite med ungdomarna på deras dansgolv och vi hade glädjen av att ha två nattvandrare som gick runt ute på parkeringen och runt huset för att se att ingen somnade i buskarna. Kl 01.45 började vi stänga ner festen, då tyckte vi det var tillräckligt (även de som ordnade och skulle städa på natten, tyckte att det var dags)
....om ni undrar var pizzan blev av... Sebastian Frohm!
De här två goa tjejerna ville också vara med på bloggen, tyvärr kommer jag inte ihåg deras namn...
Lite tråkigheter blev det under kvällen (såklart mest folk som kom dit objudna)men inget som inte gick att ordna upp.
Jag är så glad och tacksam för att festen blev lyckad, både för gästerna och för de som ordnade festen!
Underbara ungdomar!

Kommentera här: