0

Mammografi

 
 
Sovmorgon och ledig dag från skolan(hemuppgift såklart, men ej riktigt klart vad...).
morgonrunda med hunden och med "Fredde" i lurarna
Dusch och klädde om, körde direkt in till Hbg .
Fika i ca 20 minuter..., fast de minutrarna var ju trevliga!
Körde bort till gamla Nikolai och ner i källaren (parkerade ogiltigt så jag hoppades att de skulle vara snabba där!)
Mammografienheten, tyvärr känns de väldigt humorlösa där.... Damen i kassan ville inte le hur jag än försökte vara lite skämtsam och sedan när jag ville fota ett platt bröst - för de ser ju väldigt
roliga ut där de ligger tillplattade och helt oigenkännliga! Men se fick man inte och kunde man absolut inte!
-Här tar vi inga s.k selfies eller andra foton! Ok.... jag har ju fotat mina bröst här innan och t.o.m blivit fotad
av en ssk. -Det får stå för henne! Och om du har cancer i bröstet skulle du lägga ut det också då??!
Så: här är ett 3 år gammalt foto på min rygg när jag står i maskinen - plattbröst-fotot har jag nog i den
gamla datorn...
Återkommer om 14 dagar med ev besked...
När jag kom ut på p-platsen så stötte jag på en gammal kille med kryckor. Han hade skadat sig under en pingisträning, stackaren och skulle  förmodligen opereras efter tre veckor. Trist! Men annars såg han ut att må bra! Körde hem och åt lunch och nu är det dags för dagens roligaste stund! (Och jag håller alla tummar och tår för att det blir så roligt!)
Hörs om några timmar!
Puss&Kram!

Kommentera här: