0

ANTON

 
Vaknade på Trappan, "hjälpte till" vid frukosten och lämnade 10.15 när 10-personalen äntligen kommit på plats.
Inom Bauhaus och köpte KRANKÄGLOR till vår droppande duschblandare, blev några skratt på det!
Christer och jag klädde oss och gick ut i vintervädret.
Christer gick rakt av medan Tekla och jag vek av och gick  till V.Sönnarslöv, något som var väldigt jobbigt för Tekla. Hon försökte stoppa mig och få mig att vända om och gå efter Christer medan hon tittade länge länge efter honom - det är jobbigt när flocken delar på sig.
Sprang 3km på löpbandet, duschade och sedan körde jag oss till Ljungbyhed och till Ohlströms.
De hade precis (samma dag!)renoverat gästtoaletten och satt in nu handdukshängare...   ;)
Den blev skit (haha)-fin!
"Elefantöron" med fyllning och lite bubbel
Rotfruktsgratäng och kotlettrad - gott som vanligt!
 Trots allt så blev inget bokat....
...men glada blev de...
Lucas hade tagit tåget och bussen till Ljungbyhed och åkt skridskor på Ljungbydamm med några Ljungbyhedskillar som han inte träffat innan med skypat med! Coolt! Jag hämtade honom vid Hemköp under kvällen och sedan hängde han med Anton.
Fina Anton som hade hjälpt några asylsökande innan i veckan genom att köpa biljetter ner till Malmö, där de hade hittat ett boende. Man kan ju inte köpa biljetter på bussar och tåg längre utan kort och de hade bara kontanter.
Stort hjärta Anton och mycket fin gest av dig, Anton - stolt moster!!
Jag körde hem oss vid 00. Väl hemma så möblerade Christer och Lucas om hallen innan vi kom i säng.
 
 
 
 

Kommentera här: