0

Trappan och sushifrossa

På kvällen så körde jag till Helsingborg och jobbade natten mellan torsdag och fredag på Trappan. Inte den lugnaste kvällen...
Men natten var lugn även om den blev väldigt kort jobbade med Nico och vi satt och pratade tills klockan var över 01 ... dumma mej... Vi 08 körde jag till Åstorp, Lidl och därifrån åkte jag med Sofie till skolan.
Föreläsning av en kvinna från Afghanistan som bott i Sverige i 3 år. Kvinnosakskämpe i landet gjorde att hon blev tvungen att fly för sitt liv till slut. Mycket intressant att höra! 
Dessutom hade hon bakat kakor som var typiska från Afghanistan och väldigt goda. 
Mångkulturaliteten fortsatte sedan med Intersektionalitet...   inget man slänger sig med var dag.... eller aldrig!
Eftermiddagen krävde kaffe och för att jag inte varit hemma på morgonen så hade jag inget kaffe med mig denna dagen.  Slutade 14.45 körde hem till Skåne. Då såg jag detta på Lidls p-plats....
Bra parkerat av lastbilen... en dansk!  Med lite lirkande så kunde jag backa runt lastbilen.
Hemma i huset så tog jag och Tekla en skön kvällsrunda i snöfallet.
och kom hem till detta:
En härlig sushibuffé som var extra stark denna gången.. Sedan satte jag mej i bilen och körde till Helsingborg och till Trappan
Ännu en natt där denna gången tillsammans med Pontus. En väldigt lugn kväll och natt. Sov på soffan i pyjamas och med kofta under täcket... kanske kunde varit varmare i lägenheten...

Kommentera här: