0

Midsommardag i stugan

En sur man låste mig ute, så här sov jag de första timmarna på natten/morgonen midsommarafton..
Det gick bra för alla utom Tekla som bleb helt förtvivlad, så Christer blev tvungen att komma ner och öppna för mig! :)
Sov någon timme till i sängen och sedan satte jag mig och blogga medan Christer kämpade med sitt mående.
Efter ytterligare en timme så satt vi oss i bilen.
Karro körde oss upp och det gick alldeles utmärkt!  Lugnt och sansat
Stannade till i Mellbystrand

dagenefter lunch '
Handlade kvällsmat och frukost på maxi.
Massor av svamp och smultron!
Långt gräs som vi klippte, fast bara till hälften , sen hann vi inte mer för vi hade matlagning på schemat.
Men inte värre än att vi hann njuta av ett glas bubbel på stranden
Så kom Morgan med sin nye leksak.
Hamnade i gropen.....
 
ännu mer svamp!
Vi var nere vid gölen en liten runda och Rasmus tog en fin lax, som han nästan fick hoppa i och simma efter, för att den rymde från honom på land!
Karro gjorde kvällens förrätt
Fantastiskt gott 
Huvudrätt: grillad oxfilé med tillbehör
Rasmus&Karro, Christer, Morgan och Mario från tyskland
till Snickarboa med bil för att Tekla ville åka....(fast hon hade sprungit väldigt långt under eftermiddagen)
Karro körde ATV för första gången - så lycklg är man då!
Vi satt ute med killarna (även litauerna i Tobbes stugan)
När vi gick hem lite senare (ja, jag hade som vanligt sovit en runda då), så hittade vi denna
en liten lysmask! Det var flera år sedan sist vi såg en sådan där uppe
så här ser den ut med blixt
Det ger så mycket energi och ro samtidigt att vara i skogen

Kommentera här: