0

Äntligen bil igen!

Vädert såg lovande ut redan på morgonen
Håret hade jag snurrat under natten för jag ville vara lite fin under dagen...
Christer körde mig till jobbet och fortsatte direkt till sitt egna jobb. Vi hade morgonmöte och sedan gick Raida ivg på utbildning som inte var för mig. Satt med matlistorna(kom in några nya) och skrev, ringde några samtal och svarade på frågor som personalen kom med och det kändes riktigt skönt att kunna svara på dem och hjälpa till! Lite över 10 gick jag till kommunhuset för att forograferas till mitt kommunleg., fortsatte med Danas sjal till Majvis blommor, för at visa färgen för Maria. Passade på att pratade lite sommarfest med Siv. Gick vidare till Centrum där jag lämnade en nyckelkvittens och arbetskläder från Rasmus. På vägen tillbaka fick jag ett mess att mitt leg var klart. Inom Kommunhuset igen och fick leget.
Gick tyvärr inte att ändra till Lotta....
Hade att göra fram till 13.30 när Christer kom och hämtade upp mig för att köra mig till Ängelholm och Börjessons bil. Hade ringt dem under förmiddagen och de lovade att bilen skulle vara klar vid lunchtid. -Bra å hmtar vi den vid 13.30-14, så ha ni en stund extra på er då, sa jag.. Vi var där prick 14.
... men bilen var inte klar då...
Christer hade telefonmöte i bilen medan han körde mig till djuraffären(under tiden som vi väntade på att min bil skulle bli klar) där jag köpte hundmat. 14.40 var bilen klar! Skrev på papperna betalade 6500kr och fick min nytvättade bil.
tillfixad bakskärm och justerat bakomliggande saker.
ny vindruta - ska bli skönt att köra utan en jättespricka mitt i blickfånget!
14.47 kom jag äntligen därifrån och körde till Klippan i ilfart.
15.00 hade jag en bokad besiktiningstid. 15.03 var jag på plats, vilket skärmen när jag knappade in mig
så fint påpekade: DIN TID VAR FÖR 4 MINUTER SEDAN. Våntade ytterligare 30min innan jag kom in i hallen med min bil...
Äh... här är inget avgasrör.... (Det sitter mitt under bilen tydligen på gasbilar)
Det var inget besiktningsgubben var van vid tydligen!  ua! 
Hemma igen så satte sig Christer och jag oss i badbaljan en stund och pratade framidsplaner.

Kommentera här: