0

SNÖ!

 
Så här vitt var det när vi vaknade och så vitt var det när vi lämnade stugan! Nere i byn hade de inte kommit en snöflinga!! Så stor höjdskillnad är det på de fem km som det är ner till byn.
Både herr och fru Dmherre kom och åt rönnbär hos oss.
Städade hela stugan ordentligt innan vi lämnade den och musen!!! (3-0 musen- människorna)
Det var alldeles för mycket snö så det var inte lönt att fortsätta vårt arbete utomhus, men Christer var ute och tg lite mått till våra nya projekt.. Lämnade vid lunch och körde till Spånstad
nyrenoverat och flera nya bord på plats nu.
lunch
Åkte hem och hade kontakt med barnen, Rasmus hade (fick-ringt mig på natten)tagit tåget upp till Stockholm igen, de andra var där hemma.
Packade in och upp sedan klädde jag om och gick min 6km-runda på 55minuter, i blåst och lite snöblandat regn.
Gällde att täcka för ansiktet
Direkt när jg kommit hem så kröp Christer och jag ner i badet
så skönt när det är kallt i luften
mössorna på är viktigt!
God köttfärssås med pasta till kvällsmat och en lite stund i bastun innan jag fick gå ut för att inte bli rökförgiftad... Fick fyllt i färg i håret och lite annat pyssel. 
Nu har jag sett ikapp "Så mycket bättre" tycker de alla är skitduktiga och fantastiska människor (även om lite är lite för mycket konstär(läs konstig) för min smak, men det är skönt att vi är olika). Lucas åkte till Klippan senare på kvällen och Dana sannade ensam hemma.

Kommentera här: