0

Oktoberfest

Satte mig och läste länge i boken om Axel von Fersen - så intressant läsning!
När Christer äntligen vaknade så åt vi och han satte igång att klippa gräset och jag städade stugan.
Plockade äpplen som jag gjorde äpplakaka av.
Pappa och Kristina kom upp precis innan lunch
De hade varit i Kivik (det måste sättas upp på min "Att göra-lista" vill så gärna dit och titta ett år (fast jag åkte hellre till N.Y detta året ;)) och de hade köpt med sig lite goda äpplesaker därifrån
Lunch
Svampamacka - fast inte som farmors sa pappa (det fattades något tyckte jag också)och på söndagskvällen kom jag på att jag glömt löken så nä, inte alls som farmors! Sorry!
Äpplakaga
Lena och Conny kom upp lagom till den.Jag gick en egen inspektionsrunda på markerna.
Allt detta kommer att vara helt annorlunda när jag är klar!!  Mycket slit och som jag längtar!
Det har inte varit så torrt i dammen sedan vi gjorde den! T.o.m springvattnet står på torra land nu!!
Mark och Pernilla kom upp, och det blev lite tjattrande med dem innan vi piffa till oss och gick bort till Morgan, Äspön och Oktoberfest i Snickarboa
Fint dukat
Morgan i lederhosen! (Skulle haft med min Heidi-klännig!)
MASSOR av god mat!
Gott och trevligt som vanligt när Morgan (och Katrin) ordnar!
dessa två...
och som vanligt var NIck Borgen grym! Mycket sång, skratt och lite dans.
Erbjudandet: -Tror det är nu vi ska hångla, på halländska av en full 20-åring, e de inte var da man får.
Lite charmigt på sitt sätt.  Jag sa:- tack, men nejtack! Det hade krävts minst en genomgång av munhygien först...
 
 
Vid 01 gick jag hem (efter ha berättat det för Christer) och satte på ugnen och värmde tunnbrödsrullar. De andra kom hem efter ett tag (efter ha letat en stund efter mig...) jag slant lite på värmereglaget och sen somnade jag till sittandes framför spisen så tunnbrödsrullarna var lite mörkare än de borde varit, fast fullt ätbara ändå!
Fantastsikt rolig kväll, som kanske inte avslutades på bästa sätt för oss alla.
 
TACK Morgan, Katrin, Gunn och Nick!! 
 
 

Kommentera här: