0

Rektor Tina!

Gick upp på morgonen och gjorde cheecake samtidigt som Christer gjorde våffelsmet. Fixade de sista detaljerna medan Christer körde och hämtade familjen Johansson från Linnégatan. Hemma hos oss så gjorde Lucas våfflor till alla ungdomar och barn(Cornelia hade kommit på kvällen till Lucas och sovit över hos honom). Vi fyra vuxna körde i två bilar (jag körde Lars nya el-volvo) till Strövelstorp och Orangeriet.
Vi skulle fira att Tina tagit rektorsexamen.
engelsk brunch och en hotshot till den
Tina och jag lämnade Orangeriet innan killarna och körde till Torekov och till Warmbadhuset
 
Först vars ett tångbad med ansiktsmask och skrubb med tången
sedan en avslappnande ryggmassage
Riktigt skönt och för första gången fick jag en massage utan att fundera på vilka tag som massören gör, vad som är skönt och inte skönt för att sedan lägga till eller ta bort från mina egna massager. Det var också första gången som jag fick massage utan muskler och en massa extra fett som inte ska vara på min kropp.
Körde från Torekov till Ägelholm och på vägen gjorde vi dagens goda gärning  genom att plocka borta en hel del plankor med spik som ramlat av något släp och låg utspridda på vägen.
Hembygdsparken
Vi gick ett pokémonvarv och sedan in på cafét
Våfflor till lunch och så körde vi hem till Villa Vidås. Tina och Lars körde till Linn+egatan för piffning och jag duschade och piffade till mig.
Min nya favorit C.K-skjorta
Fixade till på uteplatsen för champagneprovning. Tina & Lars, blev hämtade av Christer och Paul & Ann
kom cyklandes
Krug, min studntpresent från Tina & Lars, såklart skulle vi testa den nu!
Paul hade med en Tattinger
sista flaska A. Bergéer sedan vår champangeresa
jag köpte en låda Ängelholms champagne efter vi smakat den hos Annika& Mattias
en prosseco och en cremant
Så satte vi gång att lukta, smaka och utvärdera! Det var verkligen smakskillnader  och dyrare var helt klart bättre och godare!!
En god middag med blåmusslor till förrätt, oxfilé och entrecote till huvudrätt,cheescake till dessert.
Vi tänkte att vår fritös fungerar i alla fall så pommes till blir bra... då gick fritösen också sönder... 
Tur vi har gasplattan och en micro hela!!
Vi fick ett ryck och vägde in oss för att jobba med våra kroppar till hälsosammare vikter, under en tid framöver. Och ja du jädrar vad mycket jag har gått upp, jag ser och känner det men vågen bekräftade smärtsamt tydligt!
Om exakt 160 dagar ska vi åka skidor och då ska jag vara vältränad igen!!
 
Klockan 04 kom Christer och jag i säng, när Tin&Lars gått och Pau&Ann cyklat och vi druckit upp en redan öppnad flaska.
 
 
Det blev en fantastsikt rolig kväll med dessa underbara människor! TACK FÖR ALLT!!

Kommentera här: